סער מצטרף לממשלת נתניהו בפעם השנייה במלחמה: "אין לפנינו החלטות קלות"

יו"ר הימין הממלכתי יכהן כשר בלי תיק וכחבר בקבינט - אך חברי סיעתו ייקבלו חופש הצבעה • "הגעתי למסקנה כי אין תוחלת בהמשך הישיבה באופוזיציה, במצב בו עמדות רוב חבריה בנושא המלחמה, שונות ואף רחוקות מעמדותי אמר בהצהרה משותפת עם רה"מ • נתניהו: "זה לא סוד שהיו בינינו בעבר מחלוקות, אבל מאז השבעה באוקטובר שנינו שמנו מאחורינו את כל משקעי העבר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר ״הימין הממלכתי״, ח״כ גדעון סער, בהצהרה משותפת // לע"מ

יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער מסר הערב (ראשון) הצהרה משותפת יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בה הודיע על הצטרפותו המחודשת לממשלה, בתור שר ללא תיק וחבר בקבינט, כפי שהיה בעת כהונתו בממשלה החל מחודש אוקטובר עד התפטרותו בחודש מרץ.  סער עצמו וחברי סיעתו יחזיקו בחופש הצבעה מלא ולא יהיה מחויב לכל הצבעה עם הקואליציה. 

"אנחנו חיים בימים היסטוריים לישראל", אמר סער בפתח דבריו. "אלה ימים מכריעים במערכה מול אויבינו. בשעתו, כשהתפטרתי מהממשלה מתחתי ביקורת על מה שראיתי כדשדוש. ברור שהגישה שבאה לידי ביטוי מביירות ועד חודיידה היא גישה אקטיביסטית מובהקת, בה אני מצדד מאז ומתמיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר ״הימין הממלכתי״, ח״כ גדעון סער, בהצהרה משותפת, צילום: לע"מ

"הימים הקשים והמאתגרים וגם הסכנות אינם מאחורינו. מרחבי אי הוודאות משמעותיים. יהיה קשה לפני שיהיה טוב. בשעה זו חשוב לחזק את ישראל, את ממשלתה ואת האחדות והלכידות בה.
על כן, נעתרתי לבקשת ראש הממשלה נתניהו להצטרף לממשלה ולתרום לעבודתה במוקדי קבלת ההחלטות מניסיוני ומיכולותי. זהו המעשה הפטריוטי והנכון לעשות כעת".

"אני מצטרף לממשלה בשלב זה ללא הסכם קואליציוני – אבל עם השקפת עולם סדורה ועם גישה פטריוטית עזה למען עמנו. עם ראש הממשלה בנימין נתניהו היו לי בעבר שנים של יחסי עבודה ושיתוף פעולה קרובים וטובים מאוד והיו גם שנים של קרע פוליטי ואישי. אני מאמין שנוכל לעבוד יחד שכם אל שכם, בלי מחיצות, למען ישראל וביטחונה".

סער הוסיף: "הגעתי למסקנה כי אין תוחלת בהמשך הישיבה באופוזיציה, במצב בו עמדות רוב חבריה בנושא המלחמה, שונות ואף רחוקות מעמדותי. זוהי עת בה חובתי לנסות ולתרום ליד שולחן קבלת ההחלטות.

"אין לפנינו החלטות קלות. אלא רק החלטות קשות. אני מאמין שאם נדע לעמוד איתן, אם נשכיל להחליט נכון – נבטיח את עתיד ישראל. אף אחד לא יצליח לדחוק אותנו מארצנו היחידה. טוב לחזק את כח העמידה הלאומי. נכון להניח בצד את מלחמות היהודים ולהתמקד ולהתרכז במלחמה באויבינו".

גדעון סער מודיע על התפטרותו מהממשלה בחודש מרץ | משה בן שמחון

"התרשמתי מראייתו הרחבה של סער" 

"בדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני התרשמתי מאוד מראייתו הרחבה של גדעון סער, ומיכולתו להציע פתרונות יצירתיים בעיות סבוכות. לא אחת ראינו עין בעין את המהלכים שיש לבצע", אמר נתניהו.

"זה לא סוד שהיו בינינו בעבר מחלוקות, אבל מאז שבעה באוקטובר שנינו שמנו מאחורינו את כל משקעי העבר", הוסיף רה"מ. "כך היה כשגדעון סער הצטרף לממשלה באוקטובר, וכך גם יהיה כשגדעון חוזר היום לממשלה ולקבינט המדיני-ביטחוני. אנחנו נעבוד יחד, שכם אל שכם, ואני מתכוון להיעזר בו בפורומים המשפיעים על ניהול המלחמה. בימים גורליים אלה, אני בטוח שתהיה לך תרומה משמעותית לניהול המלחמה ותרומה משמעותית למדינה שלנו״. 

שאר חברי מפלגתו של סער יהיו האחרים יהיו ח״כים בקואליציה, כפי שהיה למעשה בטרם פרשו מהממשלה בחודש מרץ.  בשבוע שעבר סער העביר מסרים לפיהם הוא מוכן להיכנס גם בלי תיק ביטחון. כרגע בלי כניסה לליכוד. הפרטים נסגרו היום בין שר המשפטים יריב לוין לסער ואז בין סער לוין ונתניהו. לפני שבוע סער הודעה לפיה הוא "מוותר על הצעת נתניהו לכהן כשר הביטחון", זאת לאור הדיווחים על כך שהוא יחליף את השר המכהן יואב גלנט. 

הההערכה היא שהצטרפותו של סער תאפשר את מינויו לשר הביטחון או החוץ, לאחר שתושג רגיעה בזירה הביטחונית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר