היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה ושר העבודה יואב בן צור. צילום: אורן בן חקון, קוקו

הקרב על מעונות היום: השר בן צור מאשים את היועמ"שית בעיכוב הסבסוד שאושר בממשלה

שר העבודה טוען כי גלי בהרב-מיארה מונעת את אישור מבחני התמיכה לסבסוד מעונות היום אצל בני ישיבות שלא מתגייסים • ביום ראשון הממשלה אישרה את פרסום מבחני התמיכה למשך שלושה חודשים עבור הזכאים מכלל האוכלוסיות ללא אפליה • בסביבת השר נאמר כי הוא "מצר על הפגיעה הקשה באלפי משקי בית, הורים לפעוטות שכורעים תחת הנטל הכלכלי"

[object Object]

הקרב על סבסוד המעונות מסרב להיפסק: שר העבודה יואב בן צור האשים היום (שלישי) את היועצת המשפטית לממשלה בכך שהיא מונעת את אישור מבחני התמיכה לסבסוד מעונות היום אצל בני ישיבות שלא מתגייסים, זאת בניגוד להחלטת הממשלה מיום ראשון. 

שר העבודה יואב בן צור והשר סמוטריץ' חלקו על הוראתה של גלי בהרב מיארה והורו להמשיך את הסבסוד. 

ביום ראשון אישרו בממשלה הצעת החלטה של בן צור לפיה פרסום מבחני התמיכה למשך שלושה חודשים עבור הזכאים מכלל האוכלוסיות ללא אפליה והקמת ועדה מקצועית ע"י מנכ"ל המשרד שתגבש המלצות תוך חודש ימים לגבי מבחני תמיכה חדשים שיעניקו סבסוד לכל שנת תשפ"ה. הצעה אשר מוכנה לחתימה ולפרסום.

מעונות יום חרדיים (אילוסטרציה), צילום: .

אלא שהיועצת המשפטית לממשלה הורתה ליועצת המשפטית של משרד העבודה שלא לחתום על מבחני התמיכה ובכך לסכל את פרסומם, וזאת בניגוד להחלטת הממשלה שאישרה את המבחנים, ולטענת שר הרווחה אלו נעשו גם בניגוד לסיכומים המוקדמים שהיו מול הייעוץ המשפטי לממשלה שמסיבות לא ברורות חזרו בהם מהסכמתם.

בסביבתו של בן צור אמרו כי הוא "מצר על הפגיעה הקשה באלפי משקי בית, הורים לפעוטות שכורעים תחת הנטל הכלכלי, אך ורק בגלל ההתנהלות של הייעוץ המשפטי לממשלה שבחרו לחזור בהם מהסכמות מוקדמות ולהתעלם מהחלטות ממשלה, ומנהלים מאבק לא מוסרי על גבם של אותם הורים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו