השר אמסלם: "נעביר את חוק הגיוס - זה אחד הנושאים המרכזיים שאני מטפל בו בממשלה"

השר דודי אמסלם מהליכוד דיבר בוועידת שלומי אמונים, שם האשים את מערכת המשפט באי-קידומו של חוק הגיוס • "אם זה לא היה גורם להוצאת נתניהו לנבצרות - היינו מפטרים את היועמ"שית מזמן", אמר • עוד התייחס לדיווחים על פיטורי גלנט: "בלי קשר לחלוקת תיקים, גדעון סער יכול להיכנס לממשלה ולהישאר עד לסיום כהונתה"

השר דודי אמסלם (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

"בסופו של דבר נעביר את חוק הגיוס, זה אחד הנושאים המרכזיים שאני מטפל בו בממשלה": כך אמר היום (שלישי) השר מהליכוד דודי אמסלם, במהלך ריאיון בוועידת שלומי אמונים, הסיעה הפנימית של אגודת ישראל, בכפר חפץ חיים. 

"הבעיה שאין עמדה אחת בתוך הציבור החרדי – ולא הכל בגלל יראת שמיים אלא יש כאלה שפועלים משיקולים פוליטיים, ולכן אין עדיין נוסח מוסכם לחוק הגיוס. הייתי מציע לכנס את כל גדולי הדור, והם יקבלו החלטה", אמר. 

מחאת חרדים נגד חוק הגיוס, צילום: אורן בן חקון

כשנשאל על העיכוב בחקיקת החוק, האשים את מערכת המשפט וטען כי "גם אם יהיו לנו שמונים מנדטים ונפטור את לומדי התורה מגיוס, יבוא השופט עמית – ולא יאשר". 

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

עוד אמר כי אם זה היה תלוי בו, הוא היה מפטר את היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה. "אנחנו לא יכולים לפטר אותה כי בג"ץ יוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות. אחרת, מזמן היינו מפטרים אותה".  

גדעון סער (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

אמסלם התייחס לדיווחים מהיומיים האחרונים אודות האפשרות לפיטורים של שר הביטחון יואב גלנט והחלפתו בגדעון סער. "יואב גלנט הוא חבר אישי שלי, אני אוהב אותו – אבל בסוף, ראש הממשלה מוביל את הקו. ברגע שיש מחלוקת בנושא עקרוני, ולא מצליחים להתנהל, הזוטר זז בפני הבכיר. בלי קשר לחלוקת תיקים, גדעון סער יכול להיכנס לממשלה ולהישאר עד לסיום כהונתה", אמר. בסוף אמר כי: "המצב בצפון מטורף. רוב הציבור לא מודע לכל האינפורמציה – וטוב שכך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר