הצטרפות סער לממשלה: גורם המעורה בפרטים - ישנה התקדמות במו"מ; מחלוקת בסביבת נתניהו על המהלך

בסביבתו הקרובה של נתניהו יש עדיין מתנגדים למהלך החזרת גדעון סער, הם טוענים ביממה אחרונה באוזניו כי סער הוא "גוויה פוליטית" • החשש העיקרי שלהם הוא שלקראת הבחירות סער 'יתהפך' על נתניהו על מנת להתחזק במרכז-שמאל וילך לעוד מהלך פוליטי נגדו, כפי שכבר עשה בעבר

גדעון סער ובנימין נתניהו (ארכיון). צילום: עמית שבי

הצטרפותו של גדעון סער לממשלה עדיין לא נסגרה באופן סופי: בסביבתו הקרובה של נתניהו יש עדיין מתנגדים למהלך, הם חוששים מסער ולא סומכים עליו. המתנגדים טוענים ביממה אחרונה באוזני נתניהו כי סער הוא "גוויה פוליטית", שלא עובר את אחוז החסימה בסקרים במשך חודשים ארוכים.

גדעון סער מודיע על התפטרותו מהממשלה (ארכיון) // משה בן שמחון

לטענתם, בהפיכתו לשר ביטחון, נתניהו "מרים" את סער ומחזק אותו שוב. החשש העיקרי שלהם הוא שלקראת הבחירות סער 'יתהפך' על נתניהו על מנת להתחזק במרכז-שמאל וילך לעוד מהלך פוליטי נגד נתניהו, כפי שכבר עשה בעבר. מנגד, על פי נתניהו, הצטרפות של סער מבצרת את הממשלה עד לסיום הקדנציה.

בתוך כך, גורם המעורה בפרטים אמר ל"ישראל היום" כי המשא ומתן בין נתניהו לסער מתקדם. לדבריו, לא בטוח שזה ייסגר היום, אבל ישנה התקדמות.

גדעון סער בוועדת חוץ וביטחון (ארכיון), צילום: .

כאמור, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס אמש לדיון ארוך ומשמעותי עד לשעה 2 לפנות בוקר. גורמים שהשתתפו בדיון אמרו כי חרף המתיחות הפוליטית בין נתניהו לגלנט, התקיים דיון ענייני ומשמעותי. הורגשה בו אי הנעימות מול גלנט אך לפי הערכת הגורמים פיטורי שר הביטחון לא ייצאו לפועל בימים הקרובים.

בנוסף, בליכוד טוענים כי המכשול העיקרי להקמת ממשלה עם סער הוא החלטת נתניהו האם לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, החלטה שהוא עדיין לא קיבל באופן סופי למרות היחסים המתוחים ביניהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר