בנט על המו"מ לעסקת החטופים: "הייתי אומר לממשלה - תנצחו את המלחמה או שתעשו עסקה ותילחמו אחר כך"

רה"מ לשעבר נפתלי בנט אמר בראיון לעיתון הגרמני "בילד" על האפשרות שגלנט יפוטר: "הציבור מצפה להחלטות מקצועיות, אבל מרגיש שזה לא המצב" • "על המנהיגים לזכור שהם שם לא בשביל אינטרסים אישיים" • על השאלה האם ישוב לפוליטיקה ענה במעורפל: "הדבר הכי חיוני עבור ישראל כרגע הוא לאחד את העם" • "כל ממשלה בעשור או שניים הבאים צריכה להיות ממשלת אחדות רחבה"

נפתלי בנט, יואב גלנט (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ'

רה"מ לשעבר נפתלי בנט התייחס לאפשרות שרה"מ בנימין נתניהו יפטר את שר הביטחון יואב גלנט, בריאיון שמתפרסם הבוקר (שלישי) בעיתון הגרמני "בילד". "הציבור הישראלי מצפה שכל ההחלטות יהיו מקצועיות, אבל לא מרגיש שזה המצב", טען בנט.

נפתלי בנט: "יש כאלה שתוקפים את צה״ל שלנו מבפנים, אני יודע כמה זה כואב לכם, זה גם כואב לי" (17.07.24)

עוד אמר רה"מ לשעבר: "אני חושב שכשיש אומה במלחמה, המנהיגים צריכים לעשות מה טוב לישראל ושלא יהיו שיקולים פוליטיים או אינטרסים אישיים שינחו אותם. אני מקווה שמנהיגי ישראל יזכרו מדוע הם שם - כדי להגן על ישראל, ולא למען האינטרסים האישיים".

במהלך הראיון בנט מתח ביקורת על האסטרטגיה הנוכחית של הממשלה במלחמה בעזה. "מה שהייתי עושה מלכתחילה הוא לפעול בעוצמה גבוהה הרבה יותר כדי להביס את החמאס. האסטרטגיה הנוכחית של הממשלה היא מעין גרירה בעצימות נמוכה. אין מלחמה שמתנהלת בעזה. יש שם מעט מאוד חיילים. וכשרוצים להביס אויב, חייבים להיות רציפות. חייבים להתמיד. לא מרפים כשהאויב נחלש". הוא הדגיש את החשיבות בעוצמה ובמהירות בלחימה. "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל כשרוצים לנצח במלחמה, היא חייבת להיות בעצימות גבוהה מאוד, בזמן קצר מאוד. זו תמיד הייתה האסטרטגיה שלנו".

מפגינים חוסמים את כביש 65 סמוך לכרכור בקריאה לעסקת חטופים, צילום: מרטין וילר

"הייתי אומר לממשלה, תראו, או שתלכו ותנצחו ברצינות במלחמה או שתעשו עסקה ותילחמו ביום אחר", אמר ראש הממשלה לשעבר בהתייחסו למשא ומתן לעסקת חטופים. "אבל מלחמת התשה זו, מלחמת התשישות הזו לא משרתת אותנו. זה בדיוק מה שאיראן רוצה שנעשה. הם רוצים לרוקן את ישראל לאט מהאנרגיה שלנו, מהמשאבים שלנו. ואנחנו לא צריכים לשחק לפי התסריט שלהם".

"אם אין עדיין עסקה שחמאס מוכן לעשות, הייתי מגביר את הלחץ על חמאס כדי ליצור עסקה. זה מה שעושים במשא ומתן. למעשה, האסטרטגיה של ישראל לצערי היא הורדת הלחץ ולא תגיע למצב שמישהו יסכים אם הוא לא מרגיש את האיום מתקרב אליו, וכנראה שהוא לא מרגיש את זה".

נתניהו וגלנט (ארכיון), צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90

בנט נשאל בנוסף האם הוא יחזור לפוליטיקה, וענה: "כבר הייתי שר החינוך והכלכלה והביטחון וראש ממשלה. אבל אני לא עשיתי את זה בשביל הכיף, עשיתי את זה בשביל המדינה שלי. כשסיימתי, אשתי ואני החלטנו שניקח חופש ארוך, אך לא ידענו באיזו מהירות ישראל תהיה במצב קשה. ולישראל היו שנתיים נוראיות. אפילו לפני 7 באוקטובר המצב לא היה טוב. יש רק שני דברים שאכפת לי מהם, זו המשפחה שלי והאומה שלי. ואם אני צריך לטאטא רצפות עבור האומה שלי, אני אעשה את זה. אם אני צריך להיות חייל, אני אהיה חייל. אני אהיה בכל עמדה שאוכל לעשות בה שינוי".

נפתלי בנט עם תושבי קיבוץ בארי לפני פרסום תחקיר צה"ל על קרבות בארי (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

רה"מ לשעבר נשאל עוד האם הוא מנסה להקים כבר חיבורים פוליטיים כאלה ואחרים, וכמו כן האם הוא מתכוון לשבת בממשלה יחד עם נתניהו. בנט השיב: "עדיין לא הכרזתי על החזרה לפוליטיקה. הדבר הכי חיוני עבור ישראל כרגע הוא לאחד את העם. במובן מסוים, השסע הפנימי והקיטוב והריב הפנימי של שנת 2023 החלישו את ישראל. אויבינו עקבו אחר הירידה הברורה מאוד בכוחנו. הם חיכו לנקודה החלשה ביותר שלנו ותקפו אותנו".

"מה שהביא את ההתקפה ההיא הייתה מלחמת אזרחים פנימית, שאמנם לא היתה אלימה, אבל כמעט הגיעה למלחמת אזרחים של ממש. לכן אנחנו צריכים אחדות. האחדות צריכה להתבטא בראש ובראשונה בממשלה. כל ממשלה בעשור או שניים הבאים צריכה להיות ממשלת אחדות רחבה, שמאל וימין, דתיים וחילונים, שיתמקדו בשיקום ישראל".

העימותים בת"א סביב הצבת המחיצה והתפילה בכיכר דיזנגוף (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

"החדשות הטובות הן שגילינו שיש לנו דור צעיר מדהים מעבר למה שכבר ידענו קודם למתקפה. חשבנו שזה דור הטיקטוק, ומסתבר שזה הדור הצעיר הכי קשוח שלנו, זה הדור הכי קשוח שלנו אי פעם. אלפי צעירים וצעירות, מכל רחבי ישראל, נכנסו למכוניותיהם ב-7 באוקטובר ונסעו לאזור הטבח כדי להגן על האזרחים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר