זיכרון קצר: רגע לפני הצטרפות סער - זה מה שחשבו הפוליטיקאים אחד על השני

בשנת 2023, יו"ר הימין הממלכתי, שכעת עשוי להתמנות לשר הביטחון, תקף את רה"מ באירוע שהפך לימים ל-"ליל גלנט" : "החלטת נתניהו לפטר את גלנט היא מעשה של טירוף" • אלקין, שותפו למפלגה כינה את הליכוד: "חצר ביזנטית" • ח"כ דיסטל אטביראן, אמרה ב-2022 כי לא תשב יחד עם גדעון סער, "או שאלחם בו מלחמת חורמה מבפנים או שאעזוב"

גדעון סער. צילום: אורן בן חקון

על פי הדיווחים שנפוצו היום (שני), יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער יצטרף לקואליציה בתמורה לשני תיקים - לו ולאלקין. במקביל, שר הביטחון גלנט ככל הנראה יפוטר מתפקידו. 

רק לפני שנה וחצי אותו גדעון יצא נגד ראש הממשלה נתניהו ותקף את פיטוריו של לא אחר מאשר יואב גלנט במה שכונה לימים "ליל גלנט". סער צייץ אז ואמר כי "החלטת נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט היא מעשה של טירוף, המעידה על העדר מוחלט של שיקול דעת. אין תקדים בתולדות ישראל לשר ביטחון שפוטר בגלל שהתריע, כמתחייב מתפקידו, על סכנה ביטחונית. נתניהו נחוש לדרדר את ישראל לתהום. כל יום בו מכהן נתניהו בתפקידו מסכן את ישראל ועתידה".

לא רק סער נתפס בזיכרון קצר. גם שותפו למפלגה, ח"כ זאב אלקין פתח במתקפה חסרת תקדים על רה"מ, בנאום התפטרותו מתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשק המים בשנת 2020. "הליכוד הפך לחצר ביזנטית, נתניהו מונע משיקולים אישיים", תקף 

במכתב ההתפטרות ששלח לנתניהו כתב: "אני נאלץ להגיש לך את התפטרותי מהממשלה ולצאת לדרך חדשה בניסיון לבנות תנועת ימין מרכז עממית חדשה שתחזור לערכים של ז'בוטינסקי, בגין ושמיר, ותהיה משוחררת מאווירת פולחן האישיות, מחנופה ומאווירה של חצר ביזנטית. במקביל כמובן אגיש את התפטרותי מחברות בתנועת הליכוד ומהכנסת ואחזיר לליכוד את המנדט (הוא שייך לתנועה ולא לי באופן אישי).

ח"כ זאב אלקין (ארכיון, צילום: אורן בן חקון

היום, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ציטט את דבריו של סער עצמו מאוגוסט 2022, אז אמר: “לא אשב בממשלה עם נתניהו כי הוא מייצג גישה שמסכנת את עתידה של מדינת ישראל. העקרונות שלי לא מאפשרים לי לתמוך במנהיג ששם את טובתו האישית מעל הכל״.

ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מצד הקואליציה, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן צייצה בחשבון ה-X שלה בחודש ינואר 2022: "צלמו מסך: גדעון סער ואני לעולם לא נשב יחד לבטח באותה מפלגה. או שאלחם בו מלחמת חורמה מבפנים או שאעזוב". כעת, נראה שתפר את הבטחתה, במקרה בו סער ייכנס לתפקיד שר הביטחון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר