לאחר מחאת משפחות התצפיתניות: הממשלה תדון על תוכנית לשימור והנצחת אתרי 7 באוקטובר

התוכנית, שתקציבה יעמוד על כ-190 מיליון שקלים, צפויה לכלול: שימור המקומות החשובים והמרכזיים הקשורים בטבח, הקמת ארכיון דיגיטלי-ממלכתי עבור הנגשת התיעודים ופעילויות ההנצחה ליום השנה • נוסף על כך, על משרד רה"מ יוטל להקים תאגיד שיעסוק בהקמת אתר הנצחה לאומי

מוצב נחל עוז. צילום: ללא

הממשלה צפויה לדון הבוקר (ראשון) בהצעה לשימור אתרים והנצחת אירועי שבעה באוקטובר. ההצעה מהווה חלק מהתוכנית האסטרטגית לשיקום ופיתוח חבל התקומה, ומתמקדת בתיעוד, הנצחה ושימור המורשת של אירועי הטבח ומלחמת חרבות ברזל.

התוכנית, שתקציבה הכולל עומד על כ-190 מיליון שקלים, כוללת מספר מרכיבים: שימור והקמת אתרי מורשת הקשורים בטבח 7 באוקטובר, הקמת מאגר ארכיוני-דיגיטלי לאומי לאיסוף, שימור והנגשה של התיעוד הממלכתי הקשור לאירועים, ופעיליות הנצחה לקראת יום הזיכרון לאירועי הטבח. כמו כן, על משרד רה"מ ומנהלת תקומה יוטל להקים תאגיד שיעסוק בהקמת אתר הנצחה לאומי.

אתר מסיבת הנובה אחרי 7 באוקטובר (ארכיון), צילום: Getty Images

הדיון מגיע על רקע פירוק מבני התצפיתניות בנחל עוז, בסוף אוגוסט האחרון. הורי התצפיתניות שנפלו במוצב הביעו זעם על ההחלטה לפרק את המבנים, וטענו כי "בזמן שאנחנו באזכרות, הם לוקחים את הזיכרונות האחרונים של מי שנפלו במוצב". ההורים חששו כי פירוק המבנים עלול לטשטש ראיות לפני התחקירים וועדת החקירה הממלכתית, והביעו כאב על אובדן המקומות שסימלו את חיי בנותיהן במוצב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר