גלנט לנתניהו: "לבדוק האם בן גביר מנע או עיכב את פעולת המשטרה בתגובה לפריצה לבסיסי צה"ל"

שר הביטחון שלח את המכתב לראש הממשלה • קרא לנתניהו לפעול נגד חברי הקואליציה שהשתתפו במחאות ובפריצה לבסיסי צה"ל • "יש לטפל בתופעה המסוכנת הזו באופן נחוץ ומיידי" • המכתב המלא

נתניהו, גלנט והמכתב ששלח שר הביטחון. צילום: AFP, אוליבייה פיטוסי/ פלאש90

שר הביטחון יואב גלנט קרא הבוקר (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לבדוק האם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר "מנע או עיכב את פעולת המשטרה" בתגובה לאירועי הפריצה לבסיסי צה"ל, "שבהם השתתפו חברי מפלגתו".

מכתב התגובה של בן גביר: "לבדוק האם שר הביטחון ידע על אירועי 7.10 ולא עדכן את רה"מ"

כזכור, פעילי ימין וחברי קואליציה, בהם ח"כ צבי סוכות, הגיעו אתמול (יום שני) למחנה הכליאה שדה תימן בדרום כדי למחות על מעצרם של חיילי מילואים החשודים בהתעללות במחבל.

עימותים אלימים בבית ליד בין מפגינים לכוחות הביטחון / יוסי זליגר

מאוחר יותר, כ-300 בני אדם, ביניהם רעולי פנים חמושים, לצד ח"כ טלי גוטליב, פרצו למתקן הכליאה בבית ליד, שאליו הובאו החיילים החשודים ושבו נמצא מתחם בתי הדין הצבאיים.

"האירועים שבהם השתתפו שרים וחברי כנסת משרתים את התעמולה העוינת כנגדנו", כתב השר במכתבו לרה"מ. "יש לטפל בתופעה המסוכנת הזו באופן נחוץ ומיידי".

מפגינים חמושים ורעולי פנים סמוך לבסיס בית ליד, צילום: יוסי זליגר

שעה קלה אחרי ששר הביטחון קרא לרה"מ לבדוק האם איתמר בן גביר מנע או עיכב את תגובת המשטרה לאירועי הפריצה לבסיסים, איתמר בן גביר שלח הבוקר (שלישי) מכתב לבנימין נתניהו ובו דרישה לבדוק "האם השר גלנט ידע על אירועי ה- 7.10 ולא הוריד כוחות ולא עדכן את רה"מ? האם גיבה את מחוללי הסרבנות והאם ידע על כוונת מצ״ח מאמש להיכנס לבסיס לעצור לוחמים ולפגוע בצבא?". 

המכתב המלא של שר הביטחון:

אירועי אמש הינם בבחינת פגישה קשה בביטחון המדינה ובסמכות הממשלה המתקיימת באמצעות צה"ל.

מתן גיבוי והשתתפות פעילה של נבחרי ציבור בהתפרעויות בבסיסי צה"ל, תוך התבטאויות קשות נגד קצינים בכירים בצה"ל, היא תופעה חמורה ומסוכנת ביותר הפוגעת בביטחון, בלכידות החברתית ובתדמית ישראל בעיני העולם. יש לטפל בתופעה המסוכנת הזו באופן נחוץ ומיידי.

ח״כ סוכות נכנס לשדה תימן: ״לא חוקרים את החיילים עד שחוקרים את המחדלים״ // דוברות ח"כ צבי סוכות

האירועים שבהם השתתפו שרים וחברי כנסת משרתים את התעמולה העוינת כנגדנו, הפועלת להסטת הקשב ותשומת הלב ממעשי הזוועות, שאותם ביצע האויב כנגד אזרחי ישראל.

טלי גוטליב בהפגנה בבית ליד // שמואל בוכריס

חוסר נוכחות המשטרה במשך שעות ארוכות, חייב את הפניית כוחות צה"ל לגזרה - על חשבון משימות מבצעיות - ואילץ ואת הרמטכ"ל עצמו להפסיק את כל עיסוקיו החשובים כדי לטפל אישית בפריצה של המון מוסת אל בסיסי צה"ל.

השרים גלנט ובן גביר. שר הביטחון תובע לפעול נגד השר לביטחון לאומי, צילום: אורן בן חקון וחיים גולדברג - פלאש 90

אני קורא לך לפעול ביד קשה נגד חברי הקואליציה שהשתתפו במהומות ולהורות על בדיקה מיידית, כדי לבחון האם השר לביטחון לאומי מנע או עיכב את פעולות המשטרה בתגובה לאירועים האלימים שחברי מפלגתו היו שותפים להם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר