ברקת לנתניהו: אני וח"כים מהליכוד נתנגד לחוק הגיוס; רה"מ: "תתאפסו, זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה"

שר הכלכלה והתעשייה בהודעה מיוחדת: "אחרי ההצבעה הטכנית על הרציפות, הודעתי כי אתנגד לחוק בהצבעות הבאות" • השר פירט במכתבו את העקרונות הנדרשים למימוש החוק שיקבל את תמיכתו • נתניהו בסרטון תגובה שפרסם: "אני דורש בכל תוקף מכל השותפים לקואליציה - תתאפסו, זה לא הזמן לחקיקה שמסכנת את הקואליציה שנלחמת למען ניצחון על אויבינו"

ניר ברקת (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

השר ניר ברקת (הליכוד), פרסם היום (חמישי), הודעה מיוחדת מטמו בה הודיע שיתנגד לחוק הגיס כפי שהוא במתכונתו הנוכחית. "הודעתי לראש הממשלה אחרי ההצבעה הטכנית על הרציפות - כי אתנגד לחוק הגיוס כפי שהוא בהצבעות הבאות, יחד עם ח״כים נוספים מהמפלגה", הודיע ברקת.

עוד הוא הוסיף, "כדי לנצח במלחמה, צה״ל צריך עוד חיילים. בלי ניצחון בקרב אין מדינה ואין תורה. כקצין בצנחנים שהוביל לוחמים לקרב תוך סיכון חיים, אני מצדיע ללוחמי צה״ל ומתחייב להיות ראוי להקרבה ולמסירות הנפש שלהם״.

גלנט מצביע נגד החלת דין הרציפות על חוק הגיוס

ראש הממשלה נתניהו פרסם הודעת תגובה לדברי ברקת, בה מסר: "אנחנו במלחמה בכמה חזיתות, ולפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות. לכן, אני דורש בכל תוקף מכל השותפים לקואליציה - תתאפסו. תתעלו לגודל השעה. זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה, זה לא הזמן לחקיקה שמסכנת את הקואליציה שנלחמת למען ניצחון על אויבינו".

"כולנו חייבים להתמקד אך ורק במשימות שלפנינו: לנצח את החמאס, להחזיר את כל חטופינו ולהשיב את תושבינו בביטחה לבתיהם, הן בצפון והן בדרום. ולכן אני דורש מכולם - שימו בצד כל שיקול אחר. שימו בצד כל אינטרס צדדי. התייצבו כאיש אחד, יחד, מאחורי לוחמינו".

מהליכוד נמסר בנוסף: "מצופה מניר ברקת לטפל ביוקר המחייה ולא לחפש תירוצים להפיל ממשלת ימין בזמן מלחמה".

נתניהו אחרחי דברי ברקת: ""אנחנו במלחמה, תתאפסו, זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה"// רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ברקת השיב להודעת הליכוד ולשכת רה"מ ואמר כי "מדינת ישראל בשעה מהקשות בתולדותיה וחובתי להביע את עמדתי הערכית שמשקפת את עמדת רוב הליכוד. אם מישהו מעוניין לתקוף שר בליכוד בגלל עמדה ערכית על חשיבות הגיוס לצה״ל בשעת מלחמה - מוטב שישתמש בשמו ולא בשם הליכוד. ישראל חייבת עוד חיילים כדי לנצח במלחמה. בלי ניצחון אין מדינה ואין תורה״.

השר ברקת מפרט במכתבו את העקרונות הנדרשים למימוש חוק גיוס ראוי שיקבל את תמיכתו ותמיכה של רוב העם בישראל. מצורף המכתב עם מתווה הגיוס של ברקת.

נזכיר כי הכנסת אישרה להחיל דין רציפות על הצעת חוק מהכנסת הקודמת שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לפטור חרדים מגיוס, לפי המתווה שגיבש גנץ ושעבר בקריאה ראשונה בינואר 2022. 63 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה. 57 חברי כנסת התנגדו, ובהם שר הביטחון.

דיון בהחלת דין הרציפות לחוק הגיוס, צילום: אורן בן חקון

לאחר ההצבעה, צייץ גלנט ברשת X (לשעבר טוויטר): "עם ישראל מייחל להסכמות – שינויים לאומיים מבצעים בהסכמה רחבה. אסור לנו לעשות פוליטיקה קטנה על גבם הגדול של לוחמי צה"ל".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס אף הוא למשברים הפנימיים בתוככי הקואליציה. לדבריו, "גם בחוק ההשתמטות לא יהיה לנתניהו רוב. יהיה מרד בתוך הליכוד. יש כמה חברי כנסת בתוך הליכוד עם מוטיבציה להצביע נגד. רק הבוקר שמעתי את ח"כ סעדה, שגירשו אותו לצמיתות מוועדת החוקה, אומר שלא יעביר את החוק".

"דין רציפות" הוא הליך שמטרתו לייעל את הליכי החקיקה. בלי חוק זה, הצעות שאושרו בקריאה ראשונה שחקיקתן לא הושלמה, פוקעות עם התפזרות הכנסת היוצאת. חוק הרציפות מאפשר לכנסת חדשה לקדם הצעות חוק אלה וכך לחסוך לממשלה, לוועדות הכנסת ולחברי הכנסת את השלבים המקדמיים של הליך החקיקה.

שינוי מהותי בחוק הגיוס טרם אישורו בכנסת - המסמך המלא

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר