נתניהו: "התלבטתי קשות לפני עסקת החטופים, נמשיך במלחמה עד שנשיג את כל המטרות"

ראש הממשלה בהצהרה ראשונה מאז חידוש הלחימה: "חשבתי איך להתדיין עם שטן שאין לו שום ערך" • "שוחחתי עם הבית הלבן, הכפלנו את מספר החטופים ששבו" • לשאלת "ישראל היום" על הירי באזרח בזמן הפיגוע בירושלים ועל חלוקת הנשק "הסיטונאית" של השר בן גביר אמר נתניהו כי "צריך להמשיך במדיניות חלוקת הנשק, נשלם על כך מחיר, אבל אלה החיים"

נתניהו לשאלת "ישראל היום": "צריך להמשיך במדיניות חלוקת הנשק, נשלם על כך מחיר, אלה החיים" // צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים בקריה, לראשונה מאז חידוש הלחימה אתמול. "לפני שבועיים נפגשתי עם משפחתו של אל"מ אסף חממי שנפל, התפללנו לגורל אחר", אמר ראש הממשלה. 

לשאלת "ישראל היום" על הפיגוע בירושלים ועל "היד הקלה על ההדק" וחלוקת הנשק "הסיטונאית" של השר בן גביר אמר נתניהו כי "ברגע שאתה מחלק כלי נשק יכולים לקרות מקרים. באותה מידה, בעשור האחרון הימצאותם של אזרחים חמושים הצילה פעמים רבות את המצב ומנעה אסון גדול. במצב הקיים צריך להמשיך במדיניות הזאת, אולי נשלם על כך מחירים, אלה החיים". 

אל"מ חממי עם פקודיו, צילום: דובר צה"ל
זירת הפיגוע בירושלים, צילום: אורן בן חקון

דבריו של נתניהו מגיעים פחות משעה לאחר הצהרת שר הביטחון יואב גלנט. השניים קיימו הצהרות נפרדות למרות הביקורות בעבר על מהלך זה, כשבשני הצדדים הסבירו שאין זה מעיד על מחלוקות אלא על רצון לתת לכל אחד מספיק זמן להשיב על שאלות. נתניהו נשאל על כך והשיב: "הצעתי לו שנערוך מסיבת עיתונאים משותפת, הוא החליט מה שהחליט". 

על שאלת הסיוע ההומניטרי לעזה: "הדבר הזה מעניק לנו כלי חשוב ומדינות שיתמכו בנו, ארה"ב, קטאר, מצרים. זה כלי שמעניק לנו לחץ שנוכל להשתמש בו".

נתניהו: "הצעתי לגלנט שנערוך מסע"ת משותפת, הוא החליט מה שהחליט" // צילום: לע"מ

רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט. מדוע החליט מה שהחליט?, צילום: יוסי זליגר

על החזרת החטופים אמר: "רק לפני שבוע זה היה נראה בלתי נתפס. מה גדול האושר על שובם, והכאב על אלו שאינם ואלו שעדיין לא שבו. התלבטתי קשות בימים לפני ההחלטה (על העסקה; י.ש). איך מתדיינים עם שטן שאין שום ערך בעיניו. ניהלנו מו"מ קשוח עד ערב וערב עד בוקר תחת אש.

"קיימתי קשר ישיר ויומיומי עם הבית הלבן. הכפלנו את מספר המשוחררים. ממשיכים להילחם במלוא העוצמה כדי להביא לניצחון מוחלט על חמאס".  

על החזית בצפון אמר ראש הממשלה: "אם חיזבאללה ייכנס למערכה נרחבת - הוא יחריב במו ידיו את לבנון". על תושבי הצפון: "אנשים יחזרו לביתם כשתהיה תחושת ביטחון".

תקיפות צה"ל בדרום לבנון // דובר צה"ל

על שאלת שיתוף נשים בהחלטות הדרג המדיני והצבאי אמר רה"מ כי הוא "לא מבין את השאלה. ההחלטות המרכזיות מתקבלות בקבינט המורחב, שם יש שרות ששותפות. אני לא עושה את ההבחנה הזאת. ההחלטות מתקבלות בפורומים עם בני אדם ובנות אדם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר