יכבה את אחת "השריפות" בקואליציה? יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, מתווך בין שרת התחבורה מרב מיכאלי (העבודה) ליו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון (כחול לבן), שנמצאים במשבר ביחסים בעיקר עקב המחלוקת על הרפורמה בתחבורה הציבורית.
מימין לשמאל: חברי הכנסת שפע וביטון עם דובר מפלגת העבודה דניאל ספייסר
ח"כ ביטון כזכור חידש השבוע את האיום שלא להצביע עם הקואליציה (למעט בהצבעות אי-אמון וההצבעה על תקנות יו"ש), בשל טענות כי הרפורמה פוגעת בפריפריה עקב התייקרות עלויות הנסיעה.
גורמים בעבודה הבהירו לביטון: "לא ננהל מו"מ תחת אולטימטום, תסיר את החרם במליאה ונגיע לבנות בנפש חפצה". הצדדים טרם הגיעו להסכמה סופית אך לאחר שהיה נתק, יש מגעים ורצון להגיע לפיתרון.
בנוסף, ל"ישראל היום" נודע כי היועץ האסטרטגי, ישראל בכר, אשר ייעץ לשעבר לבני גנץ בכניסתו לפוליטיקה והיה שותף להקמת האיחוד של כחול לבן יחד עם יש עתיד – מספק ייעוץ תקשורת ואסטרטגיה לשרת התחבורה מרב מיכאלי בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית "דרך שווה".
מקורות במשרד התחבורה מספרים כי בכר אינו נשכר בשל המשבר עם ביטון, אלא בכדי ללוות את קידום הרפורמה, אך הוא ייעץ למיכאלי ולגורמים נוספים במשרד גם כיצד להסביר לציבור ולהתמודד בתקשורת עם טענותיו של ביטון בנושא הרפורמה בתחבורה ציבורית.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה באשר לבכר: "במסגרת ההיערכות ליישום מהפיכת 'דרך שווה' בתחבורה הציבורית, יצא המשרד להליך תמחור לשירותי ייעוץ אסטרטגיה תקשורתית וציבורית בהצגת הרפורמה. בוצע ההליך מכרזי בין מספר מציעים בחודש פברואר, בהתאם להוראות החשב הכללי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו