הערב, בדיוק בשעה ,18:42 נרשמה היסטוריה בנחיתה הראשונה של טיסה מסחרית רגילה בנמל התעופה רמון בתמנע. מטוס ATR של חברת ישראייר בטיסה 447 משדה דב, היה מלא עד אפס מקום, עם 72 נוסעים, שני טייסים ושתי דיילות.
ההתרגשות הגיעה לאחר 44 דקות באוויר, כאשר הנחיתה המושלמת לכיוון צפון לוותה במחיאות כפיים של הנוסעים. בשעת ערב כל האורות בטרמינל דלקו. השדה, שהוקם יש מאין, נצץ גם בלילה וכל הנמל הואר לקראת הנחיתה החגיגית.
סמנכ״ל ישראייר, גיל סתיו, סיפר נרגש: ״חיכינו לזה הרבה זמן, כי זה ייצר שינוי והשדה החדש גם יעזור לנמל התעופה בחיפה. אנשים יגיעו מחיפה לרמון בטיסת פנים כדי לעלות על טיסת המשך זולה מרמון לכל יעד בעולם. לחברות יהיה כדאי להפעיל מכאן טיסות, והשדה נוח ומותאם לטיסות לואו-קוסט".
לעומת זאת, צפונה משם, בשדה דב שבמרכז הארץ, לא ניכרה התרגשות מיוחדת בזמן ההמראה בקרב נוסעי הטיסה דרומה, שקיבלו בשוויון נפש את היעד החדש.
על חנוכת הקו לרמון מעיבה הידיעה על סגירתו של שדה דב, שהוא התחנה המרכזית של תושבי אילת. ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, שהיה בין הטסים, כבר מתכנן סגירה של העיר אילת ב-13 במארס, כחלק מהמאבק להשארת שדה דב פתוח. ״מישהו חסר חמלה רצה לסגור את השער לאילת. יש תנועה של 70 אלף חולים בשנה לתל אביב ונתב״ג היא חלופה לא טובה. ניאבק עד שתימצא חלופה ראויה״.
יו״ר ועד העובדים בבית החולים יוספטל, שושי אפנג׳ר, שהייתה על טיסת הבכורה של ישראייר לנמל רמון, אמרה כי עשרות אנשי סגל רפואי יורדים לאילת פעם ופעמיים בשבוע. ״רק למכון להתפתחות הילד מגיעים כל שבוע 60-70 מטפלים מהצפון. הם ירצו תוספת שכר כי הנסיעה לנתב"ג נמשכת יותר זמן. לחולים זה יותר קשה ויותר זמן להגיע לבלינסון או איכילוב. מונית תעלה להם 120 שקלים כשהיום זה פחות מ-50. הרכבת לנתבג מגיעה לטרמינל 3. צריך לעבור לטרמינל 1 ושם להמתין שעה להמראה. ממש לא כדאי. רופאים מומחים לא ירצו להגיע כי זה הרבה יותר זמן״.