הנה לא באה הרכבת: צפו להמשך השיבושים

הסכסוך ברכבת ישראל נמשך: מהשעה 14:00 היום צפויה להיפסק תנועת הרכבות בקו כרמיאל־חיפה ובקו ראשונים־לוד • מגעים מתנהלים בין ועד העובדים להנהלה

עומס ברכבת ישראל // צילום ארכיון: יהושע יוסף

הסכסוך בין ועד עובדי הרכבת להנהלת רכבת ישראל נמשך. היום (ראשון) החל מהשעה 14:00 צפויה להיפסק תנועת הרכבות בקו כרמיאל־חיפה ובקו ראשונים־לוד, ובעקבות כך צפויים שיבושים כלליים ברכבת. ברקע מתנהלים מגעים בין הצדדים. 

ועד עובדי רכבת ישראל הודיע בשבוע שעבר להנהלת החברה כי "לאור העובדה שההנהלה מנסה בכוחנות להוציא סידור עבודה מסוכן בטיחותית, המסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים, הוחלט להפעיל את סכסוך העבודה בחטיבת הנוסעים ולנקוט עיצומים. מתוך התחשבות בציבור החיילים הנוסעים ברכבת בשעות הבוקר, העיצומים יתחילו כאמור רק בשעות הצהריים". 

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה: "הנהלת רכבת ישראל קוראת לראשי ההסתדרות ולוועד העובדים בראשותה של הגברת גילה אדרעי להתעשת, לנהוג בשיקול דעת ולגלות אחריות כלפי מחויבותם לאזרחי מדינת ישראל נוסעי הרכבת. 

יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי // צילום: יואב ארי דודקביץ'

"הפגיעה המתוכננת בנוסעים, בסטודנטים ובחיילי צה"ל שחוזרים לבסיסם ביום ראשון היא צעד כוחני, פרוע ונטול שיקול דעת. כזכור, בית המשפט אישר להנהלת הרכבת להוסיף כחצי שעת נהיגה ביום לנהגי הקטרים, באופן שזמן הנהיגה יעמוד על שלוש שעות ו־50 דקות ביום, במקום שש שעות מותרות ביום, וזאת תמורת תוספת שכר. מהלך זה הוא קריטי על מנת לעמוד באתגר הרכבת, הפועלת ב־180 אחוז תפוסה. הנהלת הרכבת, הכורעת תחת עומס בלתי סביר והנאנקת תחת תוכניות התייעלות הכרחיות, מצפה מהעובדים להיות שותפים באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה במאות אלפי הנוסעים".

"מחדל של ההנהלה"

אלון תובל מארגון "תחרות" מסר: "השביתה היא קודם כל מחדל של ההנהלה, משום שמדובר בשביתה בזמן הסכם שאינה זוכה להגנה. משום מה ההנהלה מסרבת למצות את הדין עם העובדים, וטרם עשתה זאת לאחר שתי שביתות לא חוקיות בחצי השנה האחרונה. מי שמתמרץ התנהגות דורסנית מקבל עוד התנהגות דורסנית מצד הוועד. הגיע הזמן שההנהלה תתעורר. הציבור יגבה אותה".

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר