ר', ילד בן 6 בעל צרכים מיוחדים מאזור השרון, הלומד בבית ספר במסגרת חינוך מיוחד, לא הולך ללימודים כבר חודש ימים. אמו נ', אם חד־הורית, נאלצה לעזוב את עבודתה כדי להישאר איתו בבית. הסיבה: הילד עובר לפי החשד התעללות פיזית ומילולית על ידי המורה והסייעות.
האם, שבנה סיפר לה על הדברים שהוא עובר בבית הספר, החליטה לשים בתיקו מכשיר הקלטה. מההקלטה התברר כי הוא אכן עובר, לכאורה, התעללות. כמו כן, על איבר מינו התגלה סימן צביטה שנעשתה לכאורה על ידי הסייעות, כשהללו החליפו לו טיטול. ר' נלקח על ידי אמו לרופא, וזה קבע כי "בבדיקה נמצאו סימני צביטה בראש איבר המין".
"עשו לו את זה כדי להתנקם בו על כך שהוא סיפר לי מה קורה בבית הספר", אמרה האם, שסיפרה כי הפרשה החלה לפני כמה שבועות, כאשר ר' סירב ללכת לבית הספר. "הילד אמר לי שהוא פוחד ללכת לבית הספר כי המורה מענישה אותו", סיפרה האם, "הוא לא רצה לעלות להסעה, בכה וצרח, והבנתי שמשהו לא בסדר, שעושים לו שם דברים קשים. פניתי למנהלת ולעירייה והם אמרו שיטפלו בנושא, אבל לא עשו כלום".
נ' החליטה לשים בתיק של בנה מכשיר הקלטה, כדי לבדוק אם צוות בית הספר אכן פוגע בו. "כשהוא חזר מבית הספר שמעתי את ההקלטה ונדהמתי", היא מספרת בבכי, "שמעתי איך מקניטים ומעליבים אותו, מאיימים עליו וגם מרימים עליו ידיים. אמרו לו שאם הוא יתנהג לא יפה הוא לא יחזור הביתה לאמא. צעקו עליו שאם הוא לא יוריד את הרגליים מהכיסא, יחתכו לו אותן. אם הוא מתנהג לא יפה לא נותנים לו לאכול. הוא מתחנן לאכול ולא נותנים לו. משתמשים בכוח כדי להוציא אותו מהכיתה כשהוא מפריע. זה ילד לא רגיל, בגלל זה הוא בחינוך מיוחד. שומעים בהקלטה כיצד הסייעות והמורה משפילות אותו. הוא חזר הביתה עם צביטה באיבר המין. בבית הספר מחליפים לו טיטול ופשוט פגעו בו. זו התעללות בחסר ישע".
לדברי האם, "הסייעות מצלמות אותו בווידאו בטלפון בזמן שהן מעצבנות אותו ומעבירות את הסרטונים לכולן, וזה אסור על פי החוק. במקום להרגיע אותו הן עושות לו דווקא. מאז כל הסיפור הזה ההתנהגות שלו מאוד הידרדרה". היא הוסיפה כי אחד מהעונשים שבנה מקבל הוא להישאר לבד בכיתה בהפסקה. "זה ילד שצריך סייעת צמודה, איך משאירים אותו לבד בכיתה?", שאלה בכאב.
לאחר ששמעה את ההקלטה נ' לא ידעה את נפשה. "רציתי ללכת להרביץ להן, אבל הבנתי שזו לא הדרך הנכונה והגשתי תלונה במשטרה", היא מספרת. במשטרה פתחו בחקירה שבמסגרתה הושעו המורה והסייעות, אולם הן הוחזרו לעבודתן לאחר כמה ימים. "המורה והסייעות חזרו והוא פוחד ללכת לכיתה", אומרת האם, "אני לא מסוגלת לשלוח אותו לבית הספר אחרי ששמעתי מה עושים לו שם. אין לו מסגרת והוא צריך השגחה צמודה, ובגלל זה אני לא יכולה ללכת לעבודה".
מהרשות שבשטחה נמצא בית הספר נמסר בתגובה כי "בשל רגישות הנושא אנו פועלים על פי הנחיות משרד החינוך והמשטרה. בעקבות תלונת האם נחקר הצוות במשטרה, וכל עוד היו הנחיות להרחקה פעלו הרשות ובית הספר על פי הנחיות המשטרה. בשלב זה, על פי הנחיות המשטרה, הצוות הורשה לחזור לבית הספר. מאחר שכך, הוחלט לפצל את הכיתה שבה למד הילד כדי למנוע מפגש בין הצוות לתלמיד. כמו כן, דחתה האם בעבר כל אפשרות לשיבוץ הילד מחוץ לרשות. הזמנו ואנו ממשיכים להזמין את האם לפגישות כדי למצוא פתרון משותף לנושא. לצערנו, היא ממאנת לכל שיח עם הגורמים המקצועיים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו