אחרי עיכובים רבים, ויותר משש שנים לאחר שאושרה תוכניתו, החלו אתמול העבודות הראשונות בשטח לקראת סלילת כביש עוקף אל־ערוב ובית אומר שביהודה - אורכו כ־7 ק"מ.
הכביש, אשר תכנונו עורר מחלוקות רבות והתנגדויות פלשתינים תושבי האזור, ייקרא "כביש לב יהודה" והוא צפוי להיפתח לתנועת כלי רכב רק לקראת 2022.
הכביש הוא חלק מתוכנית האב לתחבורה שמקדמת מועצת יש"ע, שמטרתה שיפור תשתיות הכבישים בכל אזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן. הכביש, אשר יחבר בין מרכז גוש עציון וצפון הר חברון־קריית ארבע, יעקוף את הכפרים אל־ערוב ובית אומר - אשר נחשבים כיום לכפרים המסוכנים ביהודה ושומרון עבור הנהגים הישראלים, ויאפשר לנוסעים בדרך לנוע בצורה בטיחותית ונוחה.
יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני: "אנו עוסקים יומם וליל בשיפור התשתיות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, והכבישים העוקפים הם חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו. כבר לפני שנתיים אושרה התוכנית לסלילת הכבישים העוקפים ואנו שמחים לראות שהעבודה הרבה השתלמה.
אני רוצה להודות לכלל השותפים שלנו: למשרד התחבורה, משרד האוצר, משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה, המינהל האזרחי, נת"י וראשי המועצות באזור. זכינו להמשיך לפתח ולבסס את יהודה ושומרון. אין ספק כי שיפוק התשתיות ביהודה ושומרון הוא המפתח להבאת מיליון תושבים ולקידום ריבונות ישראלית באזור", הוסיף.
בשלב הראשון צפוי הכביש החדש לעבור תהליך של סימון תוואי הציר על ידי טרקטורים בשטח. השלב השני, ביצוע פריצת הכביש וסלילתו, יחל באפריל הקרוב.
עלותה המוערכת של סלילת הכביש החדש עומדת על 320 מיליון שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו