בשנת 2019 נהרגו בכבישי ישראל 349 בני אדם. מדובר בעלייה משמעותית של 10 אחוזים לעומת שנת 2018, אז נהרגו 316 בני אדם. בשנת 2019 היו 33 הרוגים יותר לעומת 2018. בהתאם לכך, נרשמה עלייה של 10 אחוזים גם במספר התאונות הקטלניות לעומת 2018 – 314 תאונות קטלניות לעומת 286.
לפי נתוני הרלב"ד, העלייה בתאונות הדרכים באה לידי ביטוי בעיקר בשלוש אוכלוסיות: אוכלוסיית רוכבי האופנוע, שבה רואים עלייה של 55% (68 הרוגים השנה לעומת 44 אשתקד), הרוגים מהחברה הערבית עם עלייה של 19% משנה שעברה (111 לעומת 93 אשתקד), אוכלוסיית הזרים (מי שאינו מחזיק תעודת זהות כחולה, בעיקר עובדים זרים) שבה רואים עלייה של 60% (24 הרוגים השנה לעומת 15 אשתקד).
לעומת זאת, נרשמה ירידה של 10 אחוזים במספר הולכי הרגל שנהרגו בשנת 2019 – 88 הרוגים לעומת 98 הולכי רגל שנהרגו בשנת 2018.
עוד עולה מניתוח הנתונים כי חלה ירידה של 17% השנה בקרב הרוגים קשישים (65 הרוגים בשנת 2019 לעומת 78 בשנת 2018). עיקר הירידה בקרב אוכלוסייה זו ניכרת בהיפגעם כהולכי רגל, שם חלה ירידה של 35% (30 הרוגים בשנת 2019 לעומת 46 בשנת 2018).
עו"ד רחלי טבת-ויזל, מנכ"לית הרלב"ד: "היעד המרכזי של הרלב"ד לשנת 2020 הוא הובלת התכנית הלאומית 50 עד 30, שעיקרה יעד מוסדר של הפחתת מספר ההרוגים ב-50% עד שנת 2030. לשם כך, נדרשת תכנית רב שנתית אליה יירתמו כלל המשרדים הרלוונטיים, וכן השקעת תקציבים שיחסכו בסופו של דבר נפגעים אך גם משאבים.
"עם זאת, ומבלי להוריד מאחריות המדינה ולפעולות הנדרשות מהגופים השונים, בכדי להילחם באופן מלא בתאונות הדרכים יש לקחת אחריות אישית ולשפר את תרבות הנהיגה בישראל. הגורם האנושי הוא קטליזטור מכריע במלחמה הזו, הרוב המוחלט של התאונות מתרחש בשל התנהגות משתמש הדרך".