הראשונה בארץ: העיר שבה נחנכה כיכר מלחמת חרבות ברזל

בעיר אילת נחנכה הבוקר כיכר על שם "חרבות ברזל", בה מוצג הפסל הייחודי "דרור 2024" • מדובר ביצירתו של האמן אברהם בורנשטיין, העשוי ברזל ואבן, המסמלים בחומר ובצורה את העוצמה האנושית והשורשיות, ונותנים ביטוי לכוחו של העם שלנו • הפסל הוענק לעיר על ידי קהילות מועצה אזורית אשכול, שפונו מבתיהם, וחלקם נקלטו בעיר הדרומית

כיכר מלחמת "חרבות ברזל" באילת. צילום: יהודה בן יתח

במלאת שנה לשבת השחורה ולמלחמה שפרצה בעקבותיה, נחנכה הבוקר (ראשון) בעיר אילת כיכר על שם "חרבות ברזל", כסמל לתקומה.

תושבי ניר יצחק, שפונו לאילת, מגיבים לאחר שחרור שני החטופים (12.02.24) // רן שאולי

במרכז הכיכר הוצב פסל שהוענק לעיר על ידי קהילות מועצה אזורית אשכול, שפונו מבתיהם, וחלקם נקלטו בעיר אילת. הכיכר נחנכה ביום האבל הלאומי לציון שנה לטבח, מול הרי אילת. כאמור, ב-7 באוקטובר פונו מהעיר הדרומית למעלה מ-60 אלף אזרחים, בהם גם תושבים מ-30 יישובים בחבל אשכול.

כאות תודה והערכה, החליטה קהילת קיבוץ עין השלושה להעניק לעיר אילת פסל ייחודי, בשם כל קהילת אשכול ולזכרם של הנרצחים, הנופלים ובתפילה לשחרור החטופים. הפסל, שנקרא "דרור 2024", יצירתו של אברהם בורנשטיין, אמן רב תחומי, בינלאומי, חבר קיבוץ עין השלושה וממקימי היישוב, עשוי ברזל ואבן, המסמלים בחומר ובצורה את העוצמה האנושית והשורשיות, ונותנים ביטוי לכוחו של העם שלנו.

כיכר מלחמת "חרבות ברזל" באילת,

הוא מתנשא לגובה של כ-6 מטרים מעל פני האדמה, באמצעות צינורות ברזל הנטועים ופורצים מהקרקע בזווית נסיקה לחופש. בטקס רב המשתתפים שהתקיים הבוקר, השתתפו המשפחות השכולות מאילת, מפקדי כוחות הביטחון החירום וההצלה, רבני העיר, נציגי קהילת מועצה אזורית אשכול ומשפחת בורנשטיין.

כיכר מלחמת "חרבות ברזל" באילת, צילום: יהודה בן יתח

בטקס הוסר הלוט מהשלט לזכר נרצחי העיר: דור מלכה, דור אביטן, איתי זפרני, נוי אביב וניצן גולדנברג ז"ל, שנרצחו בפסטיבל הנובה, ולזכר הנופלים: רב סמל לידור יוסף קרוואני, רב סמל ראשון מתן דמארי, סמל מאור כהן אייזנקוט, סמל ראשון נחמן מאיר חיים וקנין ז"ל, שחרפו נפשם בהגנה על העם והמדינה, ובתפילה לשובם של כל החטופים, ביניהם שלמה מנצור בן ה-86, שבתו דקלה, תושבת העיר אילת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר