ניר עוז לאחר 7 באוקטובר. צילום: גדעון מרקוביץ'

"לאחר שלא התקבל מענה מרה"מ": חברי ניר עוז קוראים לח"כים להגיע לקיבוץ ביום האבל הלאומי

חברי הקיבוץ שלחו מכתב לחברי הכנסת ובו הזמינו אותם לבקר במקום ביום האבל ל-7 באוקטובר שנקבע על ידי הממשלה "מתוך אמונה כי רק כך יוכלו להבין את המציאות המורכבת עמה הם מתמודדים" • בדבריהם ציינו כי הם "לא זקוקים ליום אבל לאומי נוסף שכן האבל והכאב הם חלק מהותי בכל יום מאז 7 באוקטובר" • עוד הוסיפו כי לשכת נתניהו לא הגיבה להזמנה שנשלחה על ידי החברים להגיע ולבקר בקיבוץ ביום האבל: "התושבים מחכים לבואו"

[object Object]

"ביום שכזה איננו זקוקים לטקסים וסמלים, אלא לתמיכה אמיתית מצד הציבור ובעקר ממנהיגיו": כך כתבו חברי ניר עוז שפנו היום (רביעי) בבקשה לחברי הכנסת להגיע לביקור בקיבוץ ביום האבל הלאומי ל-7 באוקטובר שקבעה הממשלה ויחול ביום ראשון הקרוב, כ"ה בתשרי. 

הזוועות בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח, צילום: לירון מולדובן

ההודעה של ניר עוז יצאה לאחר שלא התקבל מענה מצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוזמן לפני כשבוע על ידי התושבים לביקור בקיבוץ ביום האבל, לראשונה מאז שבעה באקטובר. 

"מאז שבעה באוקטובר, חיינו כתושבי ניר עוז השתנו מן היסוד. רבע מהקהילה שלנו נרצחה או נחטפה, והיממה הארוכה ההיא, בה איש לא נחלץ לעזרתנו, נמשכת עד היום", כתבו במכתב לראש הממשלה. 

נתניהו. טרם השיב לחברי הקיבוץ., צילום: מארק ישראל סלם

במכתב הנוכחי, וגם בזה שנשלח לנתניהו הודגש כי "אנשי קיבוץ ניר עוז, קיבוץ שרבע מאוכלוסייתו נרצחה או נחטפה ו-29 עדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה, לא זקוקים ליום אבל לאומי נוסף וכי האבל והכאב הם חלק מהותי בכל יום מאז נותרו לבדם ב-7 באוקטובר".

"עם זאת, ומכיוון שיום זה יצוין בכל זאת, בקיבוץ מבקשים מחברי הכנסת ומבכירים נוספים בחברה הישראלית להגיע ולהשתתף בסיורים שיערכו בקיבוץ בהובלת משפחות החטופים ואנשי הקהילה ששרדו את התופת, מתוך אמונה כי רק כך יוכלו להבין את המציאות המורכבת עמה הם מתמודדים", נכתב.

עוד הוסיפו חברי הקיבוץ: "אנו זקוקים למנהיגים שיוכיחו את מחויבותם לעזור לנו עם כלל האתגרים שהביאה איתה השנה הזו, למנהיגים שיהיו נכונים להבין את כאבנו. ניר עוז הוא המקום בו מתגלמים האובדן והשבר בצורה העמוקה ביותר, אך הוא גם סמל לעמידה איתנה, גבורה ונחישות. הנוכחות שלכם בקיבוץ, תסייע לנו להדגיש את החשיבות שבהשבת 101 החטופים ואת הצורך בשיקום הקהילות בנגב המערבי, כמו גם בחיזוק האמון והקשר בין הציבור להנהגתו״.

כמו כן חברי הקיבוץ מסרו כי בשלב זה לא התקבלה כל תשובה מלשכת רה"מ וכי התושבים מחכים לבואו. עוד הוסיפו כי הזמנות נוספות לביקור יצאו גם לאנשי ביטחון, ראשי המשק ובכירים נוספים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו