Loading...

שפי פז בבית משפט השלום בתל אביב// אבי כהן

"לא מפחדת מהכלא": שפי פז מגיבה לגזר דינה וטוענת לאכיפה בררנית

הפעילה מדרום תל אביב שתיכנס למאסר של 45 יום בשל הסגת גבול בן ילדים וריסוס גרפיטי טוענת כי לא הופתעה מגזר הדין ומאשימה את מערכת המשפט • "רצו לאפשר לי ללכת לעבודות שירות אבל לא הסכמתי, היא אומרת ל"ישראל היום"

[object Object]

גזר הדין של 45 ימי מאסר שניתן היום (שני) לפעילה מדרום תל אביב שפי פז לא הפתיע אותה כלל, כך היא אומרת בשיחה עם "ישראל היום".

פז הורשעה בשישה סעיפים, בין השאר בגין הסגת גבול כאשר נכנסה ללא אישור לגן של ילדי מהגרי עבודה בתל אביב וכן בגין ריסוס גרפיטי במוסדות קהילתיים של פליטים ועובדים זרים בדרום תל אביב. 

"לשופטים עד היום לא היה אומץ לקבל את הטענה שלנו על אכיפה בררנית", טענה. "אני עשיתי גרפיטי אחד קטן על הכביש שכתוב בו 'מהגרי עבודה הביתה' ואילו במחאת קפלן יש קילומטרים של גרפיטי על הכביש'. למרות זאת כשטענו את זה ואמרנו שהתביעה נגדנו היא אכיפה בררנית מערכת המשפט עשתה שמיניות באוויר כדי להגיד שהמקרה שלנו שונה". 

שפי פז, דורון אבריהימי ואיליה גרנטובסקי בדיון בבית המשפט השלום בתל אביב, צילום: אבי כהן

פז טוענת כי לא הופתעה מגזר הדין: "ברגע שיוצאים נגד הפרוגרס ונגד מערכת המשפט אז ברור מה יהיה גזר הדין. הכל זה ניסיון השתקה אחד גדול. אותי עצרו אין סוף פעמים, ישבתי כבר 76 ימים במעצר בית ואני לא פוחדת או חוששת מהכלא כעת. רצו לאפשר לי ללכת לעבודות שירות אבל כלל לא הסכמתי לכך. אגב אולי ככה גם יחשף כמה מצבו של כלא נווה תרצה חמור. הייתי שם כבר לילה אחד והמקום הזה נוראי". 

"השופטת באה, הקריאה מהר מהר ובצורה לא ברורה את גזר הדין והלכה בלי לאפשר להגנה לשאול שאלות על ההחלטה. מדובר במעשה לא ראוי", אמרה. 

לשאלה האם היא תערער על גזר הדין השיבה פז, כי היא דנה בכך עם עורכי דינה ועם שאר הנאשמים, איליה גרנטובסקי ודורון אבריהימי.

"אנחנו ביקשנו עיכוב ביצוע לגזר הדין ואנחנו דנים בשאלה. כרגע הנטייה היא לערער אבל צריך גם לשמוע את דעת החברים שלי שהורשעו. בכל מקרה גם אם אערער, אעשה את זה בשביל העיקרון ואציג ראיות על אכיפה בררנית".

"הגישו נגד עוד כתבי אישום אבל בגלל הלהיטות שלהם הם לא שמו לב בכלל שעל חלק מהאישומים היתה התיישנות וככה בוטלו נגדי 3 כתבי אישום מתוך מה שהוגש, זה שהם לא שמו לב שיש התיישנות מלמד כמה הם רצו להרשיע אותי ולרדוף אותי".

 "כדי שהציבור במדינה יכבד את החוק ויבטח במערכת צריך שיהיה שיוויון בפני החוק. זה לא מה שקורה והנקודה הזו מובילה לכאוס של ממש". 

האם קיבלת תגובות גם מאנשי זכויות אדם או אנשי שמאל שחושבים שנעשה לך עוול?

"עוד לא היה לי פנאי לבדוק את זה. עד עכשיו ישבתי עם המורשעים ועורכי הדין בבית קפה. אני יודעת שהרבה אנשים שלחו לי קישורים לתגובות שונות ברשת אבל לא הספקתי לבדוק".

בסוף דבריה פז ציינה כי היא "לא כועסת על גזר הדין ולא פגועה ממנו". אך הוסיפה: "אף אחד לא יסתום לי את הפה בגלל איומים משפטיים כאלו". 

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, חבר הוועדה למינוי שופטים חה"כ יצחק קרויזר הגיב להחלטה: "עונש המאסר של שפי פז שנלחמת כמעט לבדה בהשתלטות העוינת של מסתננים בדרום תל אביב בחסות בג"ץ, הוא לאל פחות מחרפה מוסרית. בעוד שאלה 'שמותר להם' מפרים בהפגנתיות ובגאווה את החוק בחסימת כבישים והטרדת נבחרי ציבור, מי שבסוף זוכה שפי היא הקורבן של אכיפה בררנית. כחבר הוועדה למינוי שופטים, אני עמל על גיוון המערכת והבאת שופטים מאוזנים, כדי לשוב ולהחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט שטרם המהפכה החוקתית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...