בגין שישה אישומים: שפי פז תרצה 45 ימי מאסר

כנגד הפעילה מדרום תל אביב שריססה גרפיטי על מוסדות חינוך וקהילה בדרום תל אביב הוגשו הוגשו 14 אישומים, בין השאר בגין השחתת פני מקרקעין, הפרת פרטיות, התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור ועוד • בהמשך מספר האישומים ירד לשישה • עוד גזרי דין נקבעו נגד דורון אבריהימי ואיליה גרנטובסקי • פז האשימה בסיום הדיון: "גועל נפש של אכיפה בררנית"

שפי פז בבית משפט השלום בתל אביב// אבי כהן

45 ימי מאסר וקנס של 2000 שקלים נגזרו היום (ראשון) בבית המשפט השלום בתל אביב על הפעילה מדרום תל אביב שפי פז שריססה גרפיטי נגד פליטים בסמוך לבתי שופטים ולמוסדות, כמו בתי ספר, גנים ומרפאות של ילדי עובדים זרים בדרום תל אביב. כמו כן, השופטת מירי הרט 30 ימי עבודות שירות על הפעיל איליה גרנטובסקי ומאסר על תנאי הוטל על דורון אבריהימי, שלקחו חלק בפעולות של פז. 

שפי פז, דורון אבריהימי ואיליה גרנטובסקי בדיון בבית המשפט השלום בתל אביב, צילום: אבי כהן

כזכור, נגד פז הוגשו 14 אישומים בגין עבירות של השחתת פני מקרקעין, קשירת קשר לביצוע עוון, הפרת פרטיות, התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, הסגת גבול והפרת הוראה חוקית, אך לבסוף נותרו רק 6 אישומים.

פז הורשעה במסגרת עסקת טיעון, והתביעה ביקשה לגזור עליה 6 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס. מאחר והיא סירבה להיבדק במסגרת תסקיר מבחן לבחינת אפשרות של עבודות שירות, השופטת נאלצה להכריע האם לגזור עליה עונש מאסר בפועל.

בטיעונים לעונש אמר נציג התביעה כי הנאשמים הרשו לעצמם בחסות האידיאולוגיה לבצע עבירות פליליות זו אחר זו בהתארגנות בקבוצות יום אחר יום בכל חלקי העיר ובמוסדותיה השונים. בין אם בבתי ספר, במוסדות ציבוריים כמו מרפאות ובין אם זה גני ילדים. 

"המבוא לכתב האישום מתאר רק מקצת מהלך רוחם של הנאשמים והדרכים בהם בחרו לממש את האידיאולוגיה שלהם. כל זאת כאשר במועד הרלוונטי לכתב האישום וחלקם עד היום היו פעילים חברתיים ולמעשה מובילי המחאה שמנהלים מאבק נגד אנשי הקהילה הזרה. הנאשמים אשר להם אחריות ומחויבות חברתית מכוח היותם מובילי המאבק לא רק שלא נהגו באחריות המצופה מהם אלא פעלו בצורה לעיתים נטולת רסן", נאמר על ידי התביעה.

פז האשימה בתום הדיון: "זה בדיחה. אם אני יוצאת מהבית ומתנפלים עליי מסתננים ואני מגינה על עצמי, המשטרה יכולה להאשים אותי בסיכון שלום הציבור? סיכון שלום הציבור זו עבירה שמקיפה הכל. רשמית, כתב האישום היה על גרפיטי, 45 ימים על גרפיטי ועוד קנס שאני יכולה להמיר אותו בימי מאסר. זה גועל נפש של אכיפה בררנית. יש לי ערימה של גרפיטי עם השחתת פני מקרקעין של הקפלניסטים. אני רוצה שכל אחד מהם יעצר, יחקר ויקבל 45 יום במאסר". 

"בית המשפט הוציא דברים מפרופורציה", אמר דורון איבהרימי בתגובה להחלטה. "השאלה הכי פשוטה שלי, האם לאור העבירות שלי פה, אני יכול להפגין מחר עם החברים שלי מקפלן. לא קיבלתי תשובה. גזר הדין משמח ולא מעציב אותי אבל הענישה שקיבלנו פה מאוד חמורה".

"לא מצטערת ולא מתחרטת"

 בדיון הטיעונים לעונש שנערך בחודש מאי בבית משפט השלום בתל אביב אמרה פז בין השאר: "ראשית ולפני הכול, אני מבקשת מבית המשפט לרשום לפניו שאני לא מצטערת ולא מתחרטת על כל מה שעשיתי במסגרת המאבק לשחרור השכונות מהכיבוש הזר, האלים והעוין של המסתננים, שנכפה עלינו בחסות המדינה ובגיבוי רשויות אכיפת החוק. אם אני מצטערת על משהו זה רק שלא עשיתי מספיק".

איליה גרנטובסקי קבל בטיעונים לעונש כי היה במעצר בית מלא למשך 76 ימים על חשד לקשירת קשר לריסוס גרפיטי ופיזור נעצים. "השופט בני שגיא בעירעור שהגשנו הואיל בטובו לעצור את המעצר הבזוי הזה, תוך כדי הטחת ביקורת בתביעה. סאגה וענישה כזאת על עוונות כאלה לא נשמעה ונראתה מעולם ב76 שנות קיומה של מדינת ישראל... מילאתי את מלוא העונש בעצם מעצר הבית ל76 ימים שהוא שווה ערך למעצר בכלא , עינוי הדין וההשפלה שעברתי והפגיעה הנפשית- אין להן מחילה".

הנאשם דורון אברהימי אמר בדיון הטיעונים לעונש: "הפשעים האמיתיים שלי זה להראות לעם ישראל באמצעות המצלמה של הטלפון הנייד שלי מה נעשה בדרום תל אביב ולהראות לשופטים. אבל הם קצת מנותקים. מדינת ישראל והתביעה לא אהבה את מה שאני עושה והעדיפה שקט מאשר סדר. היום אני עומד פה ומקווה מאוד שבית המשפט יבין סוף סוף את מה שתושבי דרום ת"א עוברים ויעשה את השינוי אליו אנחנו מייחלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר