הפיגוע הפלילי ברמלה: "הבן שלי התקשר ואמר לי שהחנות שלנו נפגעה"

בעלת חנות תכשיטים סיפרה ל"ישראל היום" כי שמעה את הפיצוץ שאליו הייתה בסמוך באותו הזמן • "אני בהלם" • תושבת העיר: "עד מתי? זה כבר ממש מסוכן להסתובב פה" • הערכה: רימון רסס הוביל לנזק הגדול • מדובר באירוע פלילי שלישי בעיר בתוך פחות מיממה

"זה כבר בלתי נסבל מה שקורה". זירת הפיגוע הפלילי ברמלה. צילום: יוסי זליגר

הלם אחרי הפיגוע הפלילי ברמלה: "שמעתי את הפיצוץ. הבן שלי התקשר אלי ואמר לי שזה בחנות שלנו, שהיא הרוסה. אני בהלם", סיפרה ל"ישראל היום" בעלת חנות תכשיטים בזירת האירוע, שבו נפצעו 12 בני אדם, בהם חמישה במצב אנוש - מתוכם. החנות שבבעלותה נפגעה קלות.

אחת מתושבות העיר אמרה ל"ישראל היום": "עד מתי? זה כבר ממש מסוכן להסתובב פה. אתמול נרצחו אישה וגבר. והיום האירוע הזה. זה כבר בלתי נסבל מה שקורה".

כאמור, מדובר באירוע פלילי שלישי ביממה האחרונה בעיר, לאחר שגבר ואישה נרצחו בתוך שעה בלילה. במשטרה בודקים אם יש קשר בן שלושת האירועים האחרונים. ההערכה היא שמדובר ברימון רסס שהושלך. 

עד ראייה לפיצוץ ברמלה: "פתאום נשמע בום ענק לא הבנו מה קורה"

עד ראייה לאסון, איציק, אמר: "פתאום נשמע בום ענק. לא הבנו מה קורה. הגענו לפה היה רכב עם דלת פתוחה עלה אש מתוך הרכב החנויות התחילו לעלות באש היה פה פאניקה מטורפת. עד שהגיעו כוחות החילוץ לקח בערך רבע שעה.

"היו צעקות מטורפות היה פה טירוף לא ראיתי דבר כזה בעיר שלנו הרבה הרבה זמן.
לא היה אפשר להיכנס לחנות. הלהבות היו גבוהות זה לא נראה כמו מטען זה נראה כמו רימון שהתפוצץ או משהו בסגנון. היה פה כאוס ענק, לא יכולנו להתקרב.

"בדרך כלל החיים פה שקטים. אני לא יודע מה קורה בתקופה האחרונה, אני לא יודע מה קורה בתקופה האחרונה זה ממש מדאיג אני מאמין שיש לנו ראש עיר חזק שיטפל בזה כמו שצריך ונקווה רק לימים טובים. אני נולדתי פה אני אוהב את העיר הזאת אף פעם לא היה לי פחד להסתובב פה אמנם קרו כמה מקרים בימים האחרונים אבל לא היה מצב כזה המון המון זמן. זה עדיין טרי אז יש קצת חשש. יש לי ילדים שלושה ילדים, אתה רוצה לאכול פלאפל מאה מטר מפה אתה חושש". 

"הפשע יוצא בגלוי למרכז העיר"

חורייה אלסעדי, תושבת העיר רמלה ומנהלת מרכז רמלה של "המרכזים לצדק חברתי", מספרת על המתרחש בעיר שבה המשטרה כבר לא פועלת - אלא נותנת לפשע לשלוט ברחובות.

היא תיארה מצב בו היא אינה מרגישה בטוחה לצאת לרחוב, וכי היא ספונה בביתה מחשש להיקלע לאלימות בין משפחות פשע - "הם כולאים אותנו בבתים, הבית שלי נהיה בית הכלא שלי. הרחובות מלאים בנשקים, ראיתי ילד בן 14 מסתובב עם אחד, והמשטרה כבר לא רק עוצמת עיניים - היא פשוט לא נמצאת".

בחמישי, הגיעה אלסעדי לראשונה השבוע לעבוד מהמשרד ולא מהבית, ובעת שיצאה לבית המרקחת הקרוב בשעת אחר הצהריים, שמעה וחזתה בפיצוץ שהרג ארבעה קורבנות: "מספיק שהייתי עוצרת לקשור את השרוכים שלי, וזו הייתי אני שם בפיצוץ".

בהיעדר המשטרה והפתרון מהמדינה, הכוח האזרחי לוקח פיקוד - "מרכזים לצדק חברתי" הפועלים בעיר קיימו פגישת חירום עם עמותות נוספות, במטרה למצוא פתרונות לטובת התושבים, ולהתאחד כנגד הפשיעה המקומית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר