זעם במכללת הגליל המערבי: "התקווה" לא הושמעה בטקסי הענקת התארים

מרצים וסטודנטים מוחים על החלטת ההנהלה שלא לכלול את ההמנון הלאומי בסיום הטקסים • מרצה טוענת כי ההחלטה נובעת מרגישות לסטודנטים ערבים • המכללה מכחישה ומדגישה כי ההמנון מושמע באירועים ממלכתיים לאורך השנה • האירוע מעורר דיון על מקומם של סמלים לאומיים במוסדות אקדמיים מגוונים

פותחים שנה אקדמית. צילום: אורן בן חקון

החלטת הנהלת המכללה האקדמית "גליל מערבי" שלא לכלול את שירת "התקווה" בטקסי הענקת התארים עוררה מחלוקת בקרב מרצים וסטודנטים. בניגוד למקובל במוסדות אקדמיים בישראל, שבהם נהוג לסיים טקסים רשמיים בשירת ההמנון הלאומי, הפעם בחרה המכללה לסטות ממנהג זה.

מרצה במכללה, שביקשה להישאר בעילום שם, הביעה את מורת רוחה מההחלטה: "זה צורם מאוד. בכל הטקסים הפורמליים שאני מכירה מסיימים עם 'התקווה'. זה הכי בסיסי. אנחנו כולנו ישראלים". לדבריה, לאחר בירור עם ההנהלה, הובהר לה כי ההחלטה נבעה מרצון "לא ליצור אירועים מיוחדים מול הסטודנטים הערבים".

המרצה הוסיפה כי בעקבות הוראות פיקוד העורף, הטקס חולק למספר אירועים נפרדים, אך בכולם נמנעו משירת ההמנון. היא ציינה כי הורי סטודנטים פנו אליה בתלונה על כך בסיום הטקס.

בתגובה להאשמות, הנהלת המכללה האקדמית גליל מערבי הכחישה בתוקף כל קשר בין ההחלטה לבין רגשות הסטודנטים הערבים: "מדובר בטענות חסרות שחר שחוטאות לאמת", נמסר מהמכללה. "ההמנון הלאומי, המהווה סמל ומקור גאווה, מושמע לאורך השנה בטקסים ממלכתיים כגון ימי הזיכרון, יום השואה ובמועדים נוספים, בהם משתתפים סטודנטים יהודים וערבים כאחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר