משרד התיירות למפונים: לא תוכלו עוד לעבור בין בתי מלון

אין לעבור יותר בין מתקני האירוח השונים, למעט במקרים חריגים - כך נמסר למפונים הנמצאים במלונות כבר תשעה חודשים • לדברי משרד התיירות: "פועלים ליצור הלימה מיטבית שתענה ככול האפשר על צורכי המפונים מצד אחד, לבין צורכי בעלי מתקני האכסון מצד שני"

מפונים במלון (ארכיון) למצולמים אין כל קשר לכתבה. צילום: יהודה בן יתח

במשרד התיירות הודיעו היום (שלישי) למפונים כי אין לעבור יותר בין מתקני האירוח השונים, למעט במקרים חריגים. מפונים רבים שנהגו לקחת חופשות מבתי המלון בו הם שוהים בבתי מלון באזורים אחרים בארץ יצטרכו מעתה לשלם את החופשה בעצמם. בנוהל שהוציא משרד התיירות הובהר למפונים כי לא יתאפשר מעבר בין מתקני האיכסון השונים.

גנץ בקרית שמונה: "המצב שבו אנשינו לא בבית לא יכול להימשך שנה נוספת – זה חייב להיגמר עד ה-1.9 בהסדרה או בהסלמה" (17.06.24)

"משרד התיירות פועל ליצור הלימה מיטבית שתענה ככול האפשר על צורכי המפונים מצד אחד, לבין צורכי בעלי מתקני האכסון מצד שני, כך שאורח החיים הקהילתי הזמני של המפונים יישמר באופן מוסדר כלל הניתן. על מנת להבטיח ולשמור על איזון צורכי שני הצדדים כאמור, הוחלט באופן כללי לא לאפשר העברות בין מתקני האכסון השונים".

המעבר בין בתי המלון השונים יתאפשר רק במקרים של טיפול רפואי או עובדים חיוניים שמחזיקים בידם אישור. בחלק מהמקרים התברר כי בבתי המלון נעשה צ'ק אאוט בקרב בני המשפחה, אך על מנת לשמור את החדר, נשאר אחד מבני המשפחה במקום, ואלה שבים למלון לאחר מספר ימים. "ניכרת עלייה במספר הפניות להעברות ולשיבוצים למתקני אכסון ממתקן הקבע שאליו פונו למתקן אחר ביישוב אחר לתקופה קצרה".

מפונים עוברים לבית מלון (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: באדיבות רשת פתאל

בבתי המלון נותרו כ-23 אלף מפונים, כשמונים אחוז מהם תושבי הצפון והיתר תושבי הדרום. מרבית המפונים, כשבעים אחוזים, כבר עזבו את בתי המלון, כשבדרום רבים חזרו לבתיהם ובצפון עברו למגורים זמניים אצל קרובי משפחה או פתרונות דיור אחרים.

כאמור, לאחר תשעה חודשים שבהם פעל משרד התיירות על מנת להבטיח קורת גג זמנית למפונים, ניכרת העלייה במספר הפניות להעברות ולשיבוצים למתקני אכסון, ממתקן הקבע שאליו פונו למתקן אחר ביישוב אחר לתקופה קצרה, בעיקר לסופי שבוע. לאור הניסיון, התובנות, הידע הנצבר והבנת הפרמטרים המשתנים - כ"א, תפוסה, פניות במלונות, מתן עדיפויות לאוכלוסיות שונות, כגון: אוכלוסייה מוגבלת, חיילים, עובדים חיוניים, מקרי רווחה ועוד מגבלות הקיימות, נקבעו הקריטריונים שפורסמו היום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר