"עשיתי מילואים עד גיל 44 כשהוא רקד במועדונים": הסתיים הדיון בתביעות הדיבה של דודי אמסלם ובן כספית

השר והעיתונאי הגישו תביעות דיבה אחד נגד השני • שתי התביעות הוגשו בעקבות טור שפרסם כספית במעריב, שבו הוא כתב כי אמסלם הודח משירות מילואים בגיל 35 • השר בתגובה הכחיש את הדברים ואמר שכספית עצמו הפסיק לשרת בגיל 26 • השופט הציע להם שלאור המלחמה שניהם יחזרו בהם

בן כספית ודודי אמסלם. צילום: קוקו

הדיון בתביעת הדיבה שהגישו העיתונאי בן כספית והשר דודי אמסלם אחד נגד השני התקיים היום (שלישי) בבית משפט השלום בכפר סבא. תחילה תבע כספית את אמסלם על סכום של 157 אלף שקלים, ובעקבות כך הגיש השר תביעה שכנגד על סכום של חצי מיליון שקלים. השופט הציע להם שלאור המלחמה שניהם יחזרו בהם מהתביעה. "זה המקום לפיוס בעם", אמר. השניים דחו את ההצעה.

השר דודי אמסלם עותר לבג"ץ - חובת גיוס לצבא או לשירות לאומי גם לערביי ישראל

שתי התביעות הוגשו בעקבות טור שפרסם כספית במעריב בחודש יולי 2023, שבו הוא כתב כי אמסלם הודח משירות מילואים בגיל 35. כספית ואמסלם שירתו יחד באותו גדוד מילואים בשריון. בעקבות הדברים עלה אמסלם לדוכן הכנסת, הכחיש את הדברים ואמר שכספית עצמו הפסיק לשרת בגיל 26: "האיש נעלם מהחטיבה בגיל 26, אפילו לא נכנס איתנו לעזה. אז הוא מטיף לי מוסר? עשיתי מילואים בגדוד עד גיל 35".

בעקבות הדברים הגיש כספית תביעה נגד אמסלם וביקש להסיר את חסינותו. בתביעה נכתב: "התובע שירת בשירות מילואים פעיל בחטיבת השריון ממועד שחרורו משירות סדיר בשנת 1982 ועד שמונה לשליח מעריב בניו יורק בשנת 1991 (כשהיה כבן 31). במסגרת שירותו הנ"ל, נטל התובע חלק, בין היתר, בפעילות מבצעית בעזה".

דודי אמסלם מחוץ לבית המשפט, היום, צילום: קוקו

בתביעה שכנגד טוען אמסלם כי הוא לא הודח משירות המילואים. עוד טוען אמסלם, כי כספית כינה אותו בכלי התקשורת בכינויים המהווים לשון הרע, כמו "אמסלם הוא באמת סוכן השנאה".

כספית העיד בדיון כי שירת בסדיר בשריון עד אוקטובר 1991. על שירות המילואים של אמסלם אמר: "לא היינו באותה פלוגה אבל הוא עשה הרבה רעש. הכרתי את הסיפור ממפקדי הגדוד והתלבטתי במשך שנים אם לפרסם את הסיפור. ואז אמסלם התחיל להתייחס למשתמטים וסרבנים. בעודי מתלבט התברר לי שערוץ 12 עובד על תחקיר על שירות המילואים של השר. לא הייתי מעורב בתחקיר ואז החלטתי לספר את הסיפור בטור שלי מזווית אחרת".

אמסלם העיד: "השתחררתי בנובמבר 1991. הכרתי את כספית כשהוא בא לגדוד המילואים. בשנת 1991 היינו בעזה, היתה מלחמת המפרץ. באותם מילואים עשו לו מסיבת שחרור והוא נסע לעבודות בניו יורק. אני מכיר שליחות מטעם מדינת ישראל. מטעם העיתון זו לא שליחות. הוא אכל המבורגרים ורקד במועדונים. בוודאי לא עשה מילואים. ישן כל יום טוב מצוין. אני לא מכיר שחרור ממילואים בגלל עבודה, מה שהפריד בינו למילואים זה כרטיס טיסה של אלף דולר.

"הקידום של הפיקוד בגדוד היה רק מהפלוגה של כספית ולא מהפלוגה שלנו", המשיך השר. "הביאו בחור בן 24 כדי שיהיה מ"פ אצלנו. אנחנו בפלוגה היינו כולם חברים והביאו לנו בחור צעיר. רוב הסגל כבר פרש ואז החלטתי למח"ט ואמרתי לו שלא מתאים לי להיות עם כל החברה החדשים וביקשתי ממנו שייקח אותי לחטיבה וכך היה, שרתי בחטיבה".

בן כספית מחוץ לבית המשפט, היום, צילום: קוקו

השופט שאל אם הייתה הדחה ואמסלם השיב: "לא היתה שום הדחה. הדחה זה דבר מסודר, אמור להיות פרוטוקול. לא היה דבר כזה. עשיתי מילואים עד גיל 44 כשהוא רקד במועדונים". 

עורכת דינו של כספית אמרה בדיון: "הנתבע הוא נבחר ציבור שיוצר פילוג בעם. כבוד השר השתלח במילואימניקים שהודיעו שלא יתנדבו לשירות מילואים , שהשר קורא להם סרבנים. ולכן אנחנו סבורים שחשוב שידעו אם הוא הודח מהשירות מילואים".

אמסלם אמר בהמשך הדיון כי הוא "לא מייחס לכספית מעמד של עיתונאי": "הוא רכלן. מבחינתי הוא כתב של מעריב לנוער. הוא מפרסם דברים בלי לבדוק אותם. שירות צבאי זה דבר מאוד משמעותי ואני לא אתן שיפגעו בזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר