מבצע בריסל: להציל את המשפחה שנחטפה לעזה

חמוש בסרטון מהבית השרוף ובתמונות משפחתיות, יצא עמרי אלמוג לבלגיה למען אחותו ושלושת ילדיה שנחטפו לעזה • מטרתו להפעיל לחץ בינלאומי, שעשוי לעזור לשחרורם

משפחת אלמוג־גולדשטיין. האב והבת הבכורה נרצחו. צילום: אורן בן חקון

כבר יותר מחודש ימים חטופים בתוככי עזה חן אלמוג־גולדשטיין ושלושת ילדיה - אגם, גל וטל. בעלה של חן, נדב, ובתם ים נרצחו על ידי המחבלים של חמאס בביתם שבכפר עזה ביום הטבח של 7 באוקטובר.

חמוש בסרטונים של הבית ההרוס ובו סימני הירי על הקירות ובתמונות משפחתיות מתקופה מאושרת שתמה, טס עמרי אלמוג, אחיה של חן, לבריסל כדי להפעיל לחץ על שגרירים ועל בעלי תפקידים באיחוד האירופי, בניסיון שאולי יצליח לקדם את חזרתם של אחותו ואחייניו מעזה.

עמרי אלמוג בבריסל, צילום: רד התפוצות והמאבק באנטישמיות

כשמחבלי חמאס נכנסו אל כפר עזה הם הגיעו גם אל בית משפחת אלמוג־גולדשטיין, שם התגוררו ההורים נדב (49) וחן (49) וארבעת ילדיהם. נדב היה טריאתלט ואיש הברזל, הוא החלים מפציעה וכנראה נרצח כשהמחבלים הבינו שלא יוכלו לקחת אותו לעזה. יחד איתו נרצחה גם הבת הבכורה ים (20), שנמצאה בכניסה האחורית של הבית. אם המשפחה ושלושה ילדיה שנותרו בחיים נחטפו אל תוך הרצועה.

"אחותי חן היא לביאה", מספר אחיה עמרי. "בהכשרתה היא עובדת סוציאלית, אישה מאוד חזקה. אני בטוח שהיא שומרת על הילדים בסיטואציה הנוראית הזאת. אגם היא ילדה מופלאה, יפה ורגישה, שעוזרת לכולם ואוהבת לעבוד. כשהגעתי אליהם הביתה אחרי המתקפה החדר שלה נפגע, אבל הבגדים נותרו מקופלים בדיוק כפי שהשאירה אותם. גל הוא שוער, שחקן כדורגל, ילד מאוד רגיש וחכם, וטל הקטן חובב כדורסל. אחותי ואני רק שני אחים, אני מתכוון להילחם על מה שנשאר מהמשפחה שלי, גם עבור ההורים שלי".

צליל, אשתו של עמרי: "טל, הבן הקטן, מאוד אהב לצלם את עצמו, הטלפון היחיד שמצאו בבית היה הטלפון שלו, ויש המון סרטונים שבהם צילם את עצמו. הם ילדים שרגילים להיות בחוץ, מאוד עצמאיים, ועכשיו הם כלואים ללא תעסוקה, מפוחדים לצד מחבלים. אני לא יודעת אם הם רואים אור יום או אוכלים כמו שצריך - המחשבה מטריפה את הדעת".

לייצר לחץ בינלאומי

אחרי המתנה ארוכה ומורטת עצבים התבשרו בני המשפחה המורחבת כי הארבעה מוחזקים אצל חמאס, מאז הם והחברים לא יודעים מנוח. במטרה לפעול לשחרורם עמרי טס לבריסל, בירת בלגיה, שם נמצאים המוסדות המרכזיים של האיחוד האירופי. בפגישה עם שגרירים, נציגים שונים ועם הקהילה היהודית המקומית הוא יציג להם את הסרטון שצילם בעצמו בבית ההרוס והשרוף של אחותו. מנגד אפשר לראות את הבית בימים שבני המשפחה גרו בו, את הילדים רוקדים, צוחקים וקולעים לסל. "זה היה מאוד קשה להגיע לכפר עזה, להיכנס לבית ולצלם את המראות הקשים האלה", הוא ציין, "אבל השליחות חשובה מהכל. אני כאן כדי שהעולם יבין - שלילדים קטנים אין מה לעשות בשבי".

עולם שנחרב בכפר עזה, צילום: אורן בן חקון

אלמוג טס לבריסל במסגרת פרויקט המשלחות ביוזמת משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות בשיתוף משרד החוץ ומנהלת עמ"י - במטרה לייצר לחץ בינלאומי לשחרורם של החטופים ולהעלאת המודעות לטבח 7 באוקטובר. "העבירו כאן באיחוד האירופי חוקים הומניטריים שתפקידם לטפל באזרחים שחיים בעזה, ומי שמפר אותם בצורה הכי בוטה שיש הוא דווקא ארגון הטרור חמאס. הוא הוציא את הילדים מהחדרים שלהם בפיג'מה וחטף אותם. בעזה יש כרגע יותר מ־30 ילדים חטופים שאף אחד לא ראה אותם, באיחוד האירופי חייבים להבין שאי אפשר להמשיך להזרים לחמאס כספים ולתת להם להסתתר מאחורי 2 מיליון אזרחים - שגם הם משתפי פעולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר