הקטל בכבישים נמשך: גבר ואישה נהרגו בשעות הצהריים בתאונה קשה, שהתרחשה בכביש 66 בקטע שבין מושב מדרך עוז לקיבוץ משמר העמק.
התאונה התרחשה כשהרכב בו נסעו השניים התנגש במשאית, שנהגה נפצע קל. אמבולנסים של מד"א גלבוע שפעלו בזירת האירוע העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום ופינו אותו לבית חולים.
רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
במקביל, החלו בוחני אגף התנועה במשטרת המחוז הצפוני, לחקור את נסיבות התאונה. הכביש נחשב ל"כביש אדום" שגבה בעבר קורבנות רבים.

המשאית שהייתה מעורבת בתאונה // צילום: דוברות מד"א
פראמדיק מד"א אייל הלפמן שהגיע למקום סיפר: "מדובר בתאונה חזיתית קשה מאוד, המראה היה מזעזע, הרכב הפרטי נפגע קשות והיה מעוך כולו, במושב שליד הנהג נלכדה אישה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובמושב הנהג נלכד גבר, גם הוא מחוסר הכרה, ניסינו להעניק לשניהם טיפול רפואי ראשוני תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות אך הפציעות שלהם היו קשות מאוד ונאלצנו לקבוע את מותם בשטח. נהג המשאית שנפגע באורח קל טופל במקום ופונה לבי"ח העמק בעפולה".
מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בעשור האחרון אירעו על כביש 66 מעל 200 תאונות דרכים בהן נהרגו 31 בני אדם ומעל 700 נפצעו. מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, אמר: "כביש 66 הוא כביש מסוכן וצר, הכולל נתיב נסיעה אחד לכל כיוון ללא שוליים רחבים. בחלקים גדולים מהכביש אין מעקה הפרדה בין הנתיבים שימנע תאונות חזיתיות". מנכ"ל העמותה הדגיש כי האחריות היא של משרד התחבורה: "לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים וגם למדינה יש אחריות לתאונות. לו היה קיים מעקה הפרדה בין הנתיבים לכל אורכו של הכביש אולי ניתן היה למנוע את התאונה הקטלנית והטראגית הזו".
מחברת נתיבי ישראל נמסר כי נעשו עבודות רבות לאורך כביש 66 בשנים האחרונות. הוקם מעקה הפרדה בין הנתיבים לאורך חלקי התוואי בכדי להפחית חיכוך בין כלי הרכב המשתמשים בכביש, אך לא ניתן לבנות מעקה הפרדה לאורך כל התוואי מאחר ולא תהיה אפשרות עקיפה כלל, כמו כן ולאורך הכביש קיימים חמישה ישובים, כאשר יש צורך במתן אפשרות כניסה ויציאה מהם. עוד נאמר כי לאחר פתיחת מחלף תות במפגש עם כביש 6, רוב התנועה כיום לאזור זורמת משם, ולא מכביש 66. דבר שהפחית את התאונות באופן ניכר מאוד. לחברה תכנית להרחבת הכביש כולו שהינה תלוית תקציב. בחברה מפצירים בנהגים לנהוג לאט ועל פי חוקי התנועה ותנאי הדרך.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו