תחבורה ציבורית מוזלת - בכל הארץ

השרים כץ וכחלון סיכמו על הרחבת תכנית התעריפים החדשה • העלות למדינה: כ-70 מיליון ש' בשנה • האזורים החדשים ישויכו לאחד מארבעת המטרופולונים הקיימים: תל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים

צילום: מרק ישראל סלם // השרים כחלון וכץ

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הודיע כי סיכם עם שר האוצר, משה כחלון, על הרחבת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, לכל הערים והישובים בארץ, ממטולה בצפון עד אילת בדרום.

השר כץ ציין כי הרחבת רפורמת המנויים לכל ישוב בארץ, תאפשר למאות אלפי נוסעים נוספים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי חודשי או יומי. המנוי מאפשר נסיעה חופשית, ללא כל הגבלה, ברכבות ואוטובוסים. עלות הרחבת הרפורמה לכל הישובים בארץ נאמדת בכ-70 מיליון שקלים לשנה. שר האוצר, משה כחלון: "הרחבת הרפורמה לכל רחבי הארץ מצטרפת להפחתה בתעריפי התחבורה הציבורית להפחתת תעריפי ביטוחי החובה וביטוחי הבריאות. המהלכים הללו יטיבו בעיקר עם מעמד הביניים והשכבות החלשות ויסייעו לצמיחת המשק ולצמצום הפערים החברתיים". 

רפורמת התעריפים, שיצאה לדרך ב-1 בינואר, כללה את ארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, שגבולותיהם הורחבו באופן משמעותי. האזורים החדשים שיכללו ברפורמה, ישויכו לאחד מארבעת המטרופולינים הקיימים, בהתאם לקרבתם הגיאוגרפית. אזור הגליל, שחולק לשלושה תתי אזורים: הגולן והגליל העליון, אזור צפת ומרחב טבריה והכנרת, יכלל במטרופולין חיפה. אזור עפולה, בית שאן והישובים שסביבן יכללו גם כן במטרופולין חיפה. אזור חריש המתפתח וואדי ערה יקושרו באמצעות כרטיסי מנוי לשני מטרופולינים: חיפה ותל אביב. אזור עמק זבולון והישובים רכסים, אבטין וכפר חסידים יכללו בטבעת 1 של מטרופולין חיפה, וכן יקושרו בכרטיסי מנוי תקופתיים בתוך האזורים. 

אזור השומרון יכלל במסגרת הטבעת השניה והשלישית של מטרופולין תל אביב, ואילו גוש שילה יצורף לטבעת השלישית במטרופולין ירושלים. תושבי קרית גת והסביבה, יוכלו לבחור בין מנוי למטרופולין תל אביב לבין מנוי למטרופולין באר שבע, בהתאם לצרכיהם, וליהנות משימוש בכל אמצעי התחבורה הציבורית ומהמחירים המוזלים הקיימים בשני המטרופולינים. בנוסף, אזור קרית גת ואשקלון יקושרו ביניהם בכרטיסי מנוי תקופתיים. אילת, שתהווה מטרופולין נוסף ברפורמה, תכלול את ישובי חבל איילות בערבה. הסדרי הנסיעה באזור זה יסוכמו בקרוב בין משרד התחבורה לבין נציגי המועצות האזוריות.

הוספת כל הערים והישובים בארץ לרפורמה התעריפים, ובכללם ישובי פריפריה שלא נכללו ברפורמת המטרופולינים, נועדה לאפשר ליותר נוסעים לבצע יותר נסיעות במרחב גדול יותר, והכל באמצעות אותו מנוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר