הר | צילום: יהושע יוסף

עומסים כבדים ברכבת ישראל: "עדיף שישביתו לגמרי"

עקב עבודות תשתית על הקו המהיר מתל אביב לי-ם, בוצעו שינויים בלוחות הזמנים בקטע שבין ת"א לנתב"ג • "אין מי שחושב בחברה על טובת הנוסעים"

השינויים בלוחות הזמנים עליהם הודיעה רכבת ישראל בקטע שבין תל אביב לנתב"ג גרמו היום (ראשון) לעומסים כבדים. עקב השינויים בוטלו כמה רכבות ושונו תדירות של רכבות אחרות, במיוחד בקווים הארוכים החוצים את הארץ צפונה לדרומה ולהיפך. כצפוי, הדבר יצר עומס קשה על הרכבות שכן פועלות. לטענת החברה, השינויים נעשו בשל עבודות התשתית לפתוח את הקו המהיר מתל אביב לירושלים.

משרד התחבורה הציב שאטלים בתחנות שהתנועה בהן פסקה אבל לא בכמות מספיקה, לפחות על פי הנוסעים. כך למשל, נוסעים מתחנת ראש העין לתל אביב דיווחו הבוקר על רכבות מלאות עד אפס מקום שלא ניתן כמעט היה לעלות עליהן. לדברי נוסעים, הרכבת יידעה שיהיו שינויים אבל נכשלה בהוספת תדירויות. "הרכבת צמצמה קווים בגלל העבודות אבל לא דאגה לתגבר את הרכבות האחרות שכן פועלות בהתאם. היו איחורים לעיתים של כמעט חצי שעה ברכבות. כבר היה עדיף שישביתו לגמרי", אמרו נוסעים כשהגיעו באיחור רב ליעדם בתל אביב.

בתחנת לוד למשל, הנוסעים המתינו לרכבת לעיתים במשך שעה שלמה. "לפחות היו מגבירים כאן רכבות. משבע בבוקר אי אפשר לעלות על רכבת שמגיעה מהדרום כי בשל השינויים שם היא מפוצצת באנשים. כנראה שלרכבת ישראל לא אכפת שאנשים יאחרו לעבודה. זה היה יכול להיפתר על ידי תגבור רכבות או הוספת קרונות אבל כנראה שאין מי שחושב בחברה על טובת הנוסעים". אמרה תהילה שהמתינה כמעט שעה בלוד לרכבת.

תושבי ראשון לציון סיפרו עוד כי כבר בשבע בבוקר הרכבת בלוד היתה עמוסה. בתחנת גני אביב בלוד לא נתנו לאנשים לעלות. אותה בעיה נוצרה בתחנה השנייה בראשון לציון, תחנת משה דיין שם הרכבות מדרום נוסעות לתל אביב ואמורות לעצור כדי להעלות נוסעים. "הן עצרו, אבל אי אפשר היה לעלות", דיווחו נוסעים.

בתחנות סבידור בתל אביב נתקעו נוסעים יותר משעה בניסיון לתפוס רכבות צפונה ודרומה. רכבות שהיו עתידות לצאת בשעה 9:19 למשל, התעכבו ולא הגיעו לתחנה אלא כחצי שעה אחרי. נוסעים בצפון מצאו עצמם בבעיה לא פחות גדולה שכן חלק מהקווים שם נעצרו.

קווים שנסגרו וקווים חלופיים

נזכיר כי על פי הודעת רכבת ישראל במסגרת העבודה על פתיחת הקו המהיר ברכבת לירושלים, שעתיד להיות הקו החשמלי הראשון בישראל, תבצע רכבת ישראל עבודות תשתית להרכבת מערכות החשמל בקטעי המסילות בין תל-אביב לנתב"ג לכל אורך שבוע זה.

רכבת ישראל הודיעה כי עקב השינויים, תדירות הרכבות בקווים מסוימים תקטן וצפויים עומסים בשעות השיא. בימי העבודות, השירות לכל התחנות יישאר פעיל אבל בחלק מהקווים תידרש החלפת רכבות, ובחלק מהקווים תצטמצם מעט התדירות.

מסילה אחת מתוך השתיים שבמקטע תל אביב-נתב"ג נסגרה לתנועה. מתוך שתי רכבות המופעלות בכל שעה בקו נהריה–תל אביב–נתב"ג–מודיעין, הרכבת הראשונה תופעל כסדרה והרכבת השנייה תסיים ותתחיל את נסיעתה בתחנת תל אביב סבידור מרכז. רכבת ישראל תפעיל מערך היסעים חינמי בין תחנות תל אביב סבידור מרכז לבין תחנת נתב"ג, לתגבור תנועת הרכבות בקטע.

קו כרמיאל–באר שבע יפוצל בימי העבודות. נוסעי תחנות כרמיאל ואחיהוד יעשו שימוש בקו חיפה–כרמיאל (הקו בצבע חום) ויבצעו החלפת רכבות בתחנת חיפה-מרכז השמונה. הקווים הבאים יצריכו החלפת רכבות בימים הללו: קו נתניה–רחובות/אשקלון, קו נתניה–בית שמש. במהלך ימי העבודות יתגבר משרד התחבורה את קווי התחבורה הציבורית הסדירים.

תגובת דוברות רכבת ישראל:

"רכבת ישראל ממשיכה בתנופת הפיתוח ונערכת לדור הבא, במטרה להסיע יותר נוסעים, אל יותר תחנות, בהרבה יותר רכבות ותוך שמירה על בטיחות מירבית של כלל משתמשי הדרך, לצד הטמעת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות והסבת רשת המסילות להנעה חשמלית, זולה וירוקה. "אנו מתנצלים בפני נוסעינו על אי הנוחות הזמנית, ומודים על ההבנה והסבלנות. רכבת ישראל ממליצה לציבור הנוסעים לתזמן את נסיעתם לשעות השפל".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...