16 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו ב-2018

נתונים עדכניים שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצביעים על עלייה במניין הרוכבים שנהרגו לעומת אשתקד • "רוב ההרוגים לא חבשו קסדה"

זירת תאונת אופניים חשמליים השנה \ צילום ארכיון: יוסי זיגלר

208 בני אדם נהרגו בכבישי הארץ מתחילת השנה, 16 מתוכם רכבו על אופניים חשמליים, כך עולה מנתונים עדכניים שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים היום (חמישי), בעקבות התאונות הטרגיות שאירעו לאחרונה. הנתונים מעידים על ירידה קלה במספר ההרוגים הכללי, אך על עקביות במספר ההרוגים בתאונות אופניים.

ארבעה מרוכבי האופניים החשמליים שנהרגו השנה היו מתחת לגיל 16. עשרה רוכבי אופניים חשמליים נהרגו בפנים הערים ושישה נהרגו כשרכבו בתחום הבינעירוני. בתחום העירוני. לצורך השוואה רב שנתית, בשנת 2015 נהרגו 15 רוכבי אופניים ועוד שני רוכבי אופניים חשמליים, שנה אחריה עשרה רוכבים רגילים ועוד עשרה שרכבו על אופניים חשמליים, ואשתקד 11  שרכבו על אופניים רגילים ועוד 10 על אופניים חשמליים.

מתחילת חודש ספטמבר 2018 נהרגו 14 בני אדם. חודש ספטמבר 2017 הסתיים עם 29 הרוגים בכל החודש. לפי הנתונים, בתקופה המקבילה בשנה שעברה נהרגו 279 איש. בתחום העירוני נהרגו 99 בני אדם לעומת 117 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד (2017) . 109 בני אדם נהרגו בתחום הבינעירוני לעומת 162 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי מנכ"לית הרלב"ד, עו"ד רחלי טבת ויזל: "מותו של ארי נשר ז״ל, מצטרף לצערנו לרשימה ארוכה וכואבת של 15 הרוגים בקרב רוכבי האופניים החשמליים שנהרגו במהלך השנה האחרונה. רוב הרוכבים נהרגו בעת רכיבה על הכביש בתחום העירוני, מרביתם המוחלט לא חבש קסדה".

"יש לפעול לפי כללי בטיחות בסיסיים ומצילי חיים" הדגישה, "רכיבה על שבילי אופניים ואם לא אז בכבישים צדדיים ולא סואנים, רכיבה עם קסדה, ללא שימוש בנייד ורכיבה לפי החוק רק מעל גיל 16. בנוסף, אני קוראת לרשויות המקומיות לממש תקציבים שהוקצו על ידי משרד התחבורה לסלילת שבילי אופניים. אין באמור כדי להפחית מאחריות נהגי הרכב. נדגיש גם כי מבחינת החוק, מהירות הנסיעה באופניים חשמליים אינה עולה על 25 קמ"ש".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר