הבוקר חוזרים מאות אלפי תלמידים לבתי הספר היסודיים ולתיכונים, וזה לא יהיה הימור גדול לומר שאלפים מהם, אם לא יותר, יעשו את דרכם לכיתה ברכיבה על אופניים חשמליים.
הורים, תעשו טסט לילד
חברים קנו קסדות בגלל מה שקרה לי
בעיצומה של השלכת האחריות ההדדית בין הגופים המפקחים (ראו בהמשך), בעיקר משרד התחבורה שמאשים את המשטרה
בהיעדר אכיפה, הודיעו כבר חלק מהרשויות המקומיות כי פקחיהן יבצעו אכיפה מוגברת. המשטרה מצידה מדווחת על עלייה באכיפה של הכחולים.
על סמך דיווחיה, מאז תחילת 2018 ניתנו כמעט 16 אלף דו"חות לרוכבי אופניים חשמליים - עלייה של 64 אחוזים לעומת 2017.
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה האזרחית נהרגו בכבישים 16 רוכבי אופניים חשמליים, ארבעה מתוכם בני פחות מ־16. עשרה נהרגו בכבישים עירוניים, שישה מחוץ לעיר. לשם השוואה, ב־2015 כולה נהרגו 15 רוכבי אופניים רגילים, ו"רק" שני רוכבי אופניים חשמליים.
85 אחוזים מהדו"חות שנרשמו ב־2017 היו במחוז תל אביב (13,201). הדרום שני בהקשר זה הרחק מאחור, עם 895 דו"חות, ומחוז חוף שלישי עם 614. כך לפי נתוני עמותת אור ירוק. מניתוח הנתונים עולה עוד כי שליש מהדו"חות ניתנו לרוכבים על המדרכה, 1,072 דו"חות נרשמו בגין איסור רכיבה על אופניים במעבר חציה, 1,011 דו"חות נרשמו לרוכבים מתחת לגיל 16, 409 דו"חות ניתנו למרכיבים נוסעים על האופניים, 518 רוכבים ששוחחו בנייד נקנסו, 371 נקנסו בגלל רכיבה עם אוזניות, ורק 30 דו"חות נרשמו לרוכבים בלי קסדה.
כל שנה מדממת מקודמתה
אמש נחשף בחדשות עשר, כי לפני כחודשיים הפציר מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך משר התחבורה ישראל כץ, לחייב הוצאת רישיון נהיגה לאופניים חשמליים לפי חוק, אך כץ סירב. כץ עצמו טרח לגלגל את האחריות במוצאי החג האחרון לפתחה של המשטרה, העיריות וגם הנהגים, ואמר שישקול לחייב קבלת רישיון לאופניים חשמליים באישור סיום קורס ייעודי בתיכון.
"פקחי העיריות הוסמכו, בצעד חריג, לאכוף ולתת דו"חות בדיוק כמו משטרת ישראל , שאחראית לאכיפת החוק", כתב כץ בפייסבוק, "הפתרון שקדמנו, יחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הוא שילוב נושא האופניים החשמליים וכללי ההתנהגות והרכיבה הנכונה בלימודי החינוך התעבורתי בבתי הספר התיכוניים, בליווי פעילות הסברה נרחבת. ניתן בהחלט לשקול התניה של השימוש באופניים חשמליים לבני 17-16 בקבלת אישור על השתתפות וסיום הקורס. כמובן שגם על הנהגים מוטלת אחריות רבה. משרד התחבורה בוחן כרגע קידום חקיקה שתטיל סנקציות על צעירים שייתפסו רוכבים מתחת לגיל המותר, באמצעות דחייה לשנה של מועד הוצאת רישיון הנהיגה שלהם לרכב, וזאת כאמצעי הרתעה אפקטיבי למניעת התופעה".
מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, סבור שהשר כץ הוא האשם במצב, וכך המשרד שהוא עומד בראשו. "2018 היא השנה הקטלנית ביותר עבור רוכבי האופניים החשמליים. כל שנה מדממת יותר מקודמתה, וההתעלמות של המדינה מרוכבי האופניים החשמליים נמשכת. כמה עוד רוכבים צריכים להיהרג כדי שמישהו יתחיל להתחשב גם בהם? במשרד התחבורה אפשרו למאות אלפי זוגות אופניים חשמליים לנסוע בכבישים, אבל לא דאגו לתשתית מתאימה ולא דאגו לבטיחות".
ביקש לצאת לאימונים
הכדורגלן יצחק אספה, החשוד בדריסתו למוות של הנער ארי נשר בשבוע שעבר בתל אביב, שוחרר אתמול למעצר בית של עשרה ימים. עם צאתו של הכדורגלן מבית המשפט, תקפו בני משפחתו את צלמי העיתונות, ובהם גם צלם "ישראל היום".
אספה החל בימים האחרונים לשתף פעולה עם חוקריו, זאת לאחר ששמר על שתיקה בתחילת חקירתו, ובמשטרה החליטו לשחררו למעצר בית. נציג המשטרה ביקש מעצר בית למשך חודש ימים, אולם פרקליטו של אספה ביקש לצמצם את ימי מעצר הבית, ואף לאפשר לו לצאת לאימוני כדורגל.
במקרה אחר נפצעה רוכבת אופניים כבת 30 ברחוב התחייה באשקלון מפגיעת רכב.
בהכנת הידיעה השתתפו אבי כהן וניקי גוטמן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו