תקפה באלימות קשישה בת 102 - וקיבלה רק חמישה חודשי עבודות שירות

צעירה כבת 30 הורשעה בתקיפת קשישה • כאשר המתלוננת הקשישה ניגשה לחדר בו שהו הנאשמת ואמה, התקרבה אליה הצעירה ובעטה ברגלה • הסנגור, ביקש להתחשב בנסיבותיה האישיות של הנאשמת, בהן גילה הצעיר, היעדר עבר פלילי, והיותה בודדה בארץ ללא משפחה

קשישה קורבן אלימות. צילום אילוסטרציה: . צילום: GettyImages

בית המשפט השלום בירושלים גזר חמישה חודשי מאסר בעבודות שירות על צעירה כבת 30, שהורשעה בתקיפת קשישה, בעת שהיתה בת 102. השופט מוחמד חאג' יחיא קבע כי מדובר ב"אירוע חמור" וב"התנהגות בריונית ומכוערת", אך בחר למקם את העונש ברף התחתון של מתחם הענישה בשל נסיבותיה האישיות של הנאשמת.

על פי כתב האישום, הגיעה הנאשמת לבית המתלוננת שהיום היא בת 105, כדי לגבות את משכורת אמה, ששימשה כמטפלת סיעודית במקום עד לאותו יום. אמה של הנאשמת, שנפטרה בינתיים, התקשרה לחתן של המתלוננת לבקש את התשלום, אך נענתה כי הוא יוכל להגיע רק מאוחר יותר. בשלב זה, כיסתה הנאשמת את מצלמות האבטחה בבית הקשישה באמצעות נייר דביק, מה שמנע תיעוד של האירועים שהתרחשו לאחר מכן.

כאשר המתלוננת הקשישה ניגשה לחדר בו שהו הנאשמת ואמה, התקרבה אליה הצעירה ובעטה ברגלה. כתוצאה מכך, נחבלה הקשישה ברגלה הימנית ודיממה מהפצע. כתב האישום מציין גם כי בהמשך האירוע, כאשר אמה של הנאשמת ניסתה לנקות את כתם הדם, הקשישה התנגדה לכך ונשכה את ידה של אם הנאשמת. התביעה טענה כי בעקבות התקיפה נזקקה המתלוננת לטיפול רפואי ונאלצה לעזוב את ביתה לבית אבות. היא דרשה להטיל על הנאשמת 7 חודשי מאסר בעבודות שירות, ענישה מותנית ופיצוי משמעותי למתלוננת. התובעת, הדגישה את חומרת המעשה ואת הפגיעה בקשישה חסרת ישע.

הקורבן נאלצה להתפנות לטיפול רפואי, צילום: לירון מולדובן

מנגד, הסנגור, ביקש להתחשב בנסיבותיה האישיות של הנאשמת, בהן גילה הצעיר, היעדר עבר פלילי, והיותה בודדה בארץ ללא משפחה. הסנגור טען כי הנאשמת עברה הליך טיפולי מוצלח והביעה חרטה על מעשיה. כמו כן, הודגש כי היא עלתה לארץ בגיל צעיר מאוד וכיום היא מתקשה לפרנס את עצמה.

בגזר הדין, ציין השופט חאג' יחיא כי "אין הדעת סובלת את מצב הדברים לפיו, תסכוליו של אדם -- יהיה מקורם אשר יהיה -- הוא יפרוק בזולת, והדברים עולים בחומרתם עת מדובר בבן-משפחה, בקטין, בזקן, בחסר ישע, ובכלל -- בקורבן ללא עוול בכפו", עם זאת, התחשב השופט בנסיבותיה האישיות של הנאשמת וקבע כי "עונשה ימוקם ברף התחתון של המתחם". לצד 5 חודשי המאסר בעבודות שירות, גזר השופט גם פיצוי למתלוננת בסך 5,000 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר