בג"ץ הקפיא את פיטורי יו"ר הדואר והורה לשרים לנמק מדוע לא תבוטל ההדחה

השופטים הדגישו כי "העותר רשאי לחזור לתפקידו עד להכרעה בעתירות" • הצו על תנאי מראה כי אין דעתם של השופטים נוחה מההדחה וכי לטעמם יש בה פגמים • הכרעה סופית בעניין תתקבל לאחר עוד דיון שייתקיים בתקופה הקרובה • השר אמסלם: "‏על זה בדיוק אנחנו מנהלים מלחמה - ‏על היכולת שלנו למשול באמת, ‏את המנכ"ל הקודם הם הזיזו בדיוק בעשר דקות"

מישאל וקנין, יו"ר הדואר, בדיון בבג"ץ. צילום: אורן בן חקון

בג"ץ הקפיא היום (ראשון) את פיטורי יו"ר הדואר מישאל וקנין והוציא צו על תנאי בו הוא מורה לשרים להסביר מדוע שלא יבטלו את הפיטורים. "מובהר בזה כי העותר רשאי לחזור לתפקידו עד להכרעה בעתירות" קבעו השופטים. הכרעה סופית בעניין תתקבל לאחר עוד דיון שייתקיים בתקופה הקרובה.

בוידאו: לפיד נגד רפורמת קרעי: "ריסוק מוחלט של חופש העיתונות"

ביום חמישי דן בג"ץ בעתירה המבקשת לבטל את את הדחת וקנין על ידי השרים אמסלם וקרעי. לטענת העותרים: "הדחת יו"ר הדואר נעשתה בניגוד לעמדת כל הגורמים המקצועיים. מדובר בנסיון פסול של השרים להביא לפיטורים פוליטיים, זאת פרקטיקה שכל תכליתה מינוי מקורבים". 

"ההחלטה לוקה בפגמים מהותיים היורדים לשורשו של ההליך". בהרב-מיארה (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

השר דוד אמסלם אמר על ההחלטה: "לכל מי שיהיו בעיות בענייני חבילות, מכתבים וסוגיות נוספות בנושא הדואר - ‏נא לפנות לכבוד השופט עמית וליועמ"שית מיארה, הם מבינים כנראה יותר טוב מאיתנו בדואר. ‏על זה בדיוק אנחנו מנהלים מלחמה - ‏על היכולת שלנו למשול באמת. ‏את המנכ"ל הקודם הם הזיזו בדיוק בעשר דקות, ‏אז זה היה לגיטימי ומותר, היום כמובן שזה אסור ומסוכן - ואתם כבר יודעים למה".

השר דוד אמסלם, צילום: דודי ועקנין

קודם להחלטה הודיעה היועמ"שית גלי בהרב מיארה לשרים כי היא לא תגן על החלטתם להדיח את יו"ר הדואר וכי ההדחה נעשתה שלא כחוק. מטעם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה נמסר: "שר התקשורת, שלמה קרעי עודכן בדבר עמדתה המשפטית לפיה ההחלטה להעביר את יו"ר דירקטוריון חברת הדואר מכהונתו בטענה כי 'אינו ממלא את תפקידו כראוי', לוקה בפגמים מהותיים היורדים לשורשו של ההליך". 

בחודש מרץ, כשלושה חודשים לאחר כניסת שר התקשורת לתפקידו, הודיע השר ליו"ר דירקטוריון חברת הדואר כי הוא סבור שעליו לסיים את תפקידו "על מנת שהחברה תוכל להשלים בהצלחה את תכנית ההבראה, לצעוד בבטחה להפרטתה המתוכננת והכל כדי להביא לשיפור השירות לציבור". היועמ"שית והעותרים סבורים כי בנקודת הזמן הזו לא הייתה בפני השר תשתית עובדתית המבססת את הפעלת הסמכות החריגה, המופעלת, לראשונה מאז חקיקה החוק, לפני כחמישים שנה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר