יחיא סינוואר חוסל?. צילום: ללא קרדיט

גורמים בחמאס עודכנו: ישנם אישורים לחיסולו של יחיא סינוואר

מקורות בחמאס מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי דרגים שונים בארגון הטרור קיבלו אישורים למותו של מנהיגו • בכלי תקשורת סעודי דווח כי בנו של הנייה התאבל • פעיל רשת שמח מהדיווחים וייחל: "אינשאללה שיצטרפו אליו משעל ואבו עוביידה" • לעומת זאת, מקורבים לחמאס טענו כי "תמונת מותו של סינוואר תהווה השראה למיליונים"

[object Object]

בעולם הערבי מתרבים היום (חמישי) דיווחים המאשרים את חיסולו של ראש חמאס בעזה יחיא סינוואר ע"י כוח של לוחמי צה"ל ברצועה. 

בשעות הערב, שני מקורות בחמאס מסרו לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" כי בדרגים שונים בארגון הטרור התקבלו אישורים שסינוואר נהרג.

הלוחמים בזירת החיסול המסתמנת של סינוואר, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

בערוץ הסעודי "אל-ערביה" דיווחו שמבדיקה ראשונית של DNA, ראש ארגון הטרור אכן נהרג. כך גם מקור מסר לרשת "סקיי ניוז" בערבית. התקשורת הסעודית דיווחה אף כי בנו של איסמעיל הנייה התאבל על סינוואר.

הפרשן הסעודי עבד אל-עזיז אל-חמיס טען כי "סינוואר היה הקלף האחרון שאיראן מכרה". פרשן סעודי אחר, איברהים אל-סולימאן, עקץ את חמאס וציין שמדובר ב"אבידה טקטית. בהצלחה יה משעל". בדבריו הוא רמז לנאומו של בכיר חמאס בחו"ל, חאלד משעל, שבו אמר כי מבחינתו - האבידות בעזה הן "טקטיות" - מה שעורר ביקורת חריפה בעולם הערבי ובקרב הפלשתינים עצמם.

כך גם נאיף א-סעודי, פעיל רשת, כתב: "אינשאללה שיצטרפו אליו משעל ואבו עוביידה והחולדות של סעדה (החות'ים) והמנהיג שלהם חמינאי וחבורתו".

מחבלי חמאס, צילום: רשתות ערביות

בינתיים באופוזיציה למשטר אסד, העיתונאי הסורי מואייד אל-מוחמד התעקש כי "לסינוואר נזקפת הזכות שהוא נהרג בחילופי אש ישירים עם האויב, ולא הסתתר או נהרג במנהרה כמו הנהגת המפלגה של איראן (חיזבאללה)". בכך הוא התייחס למעשה לחיסול של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

הפרשן הפלשתיני איבריהים אל-מדהון שמקורב לחמאס ושוהה בחו"ל טען כי "מוקדם עדיין לאשר את הידיעה על מותו של סינוואר אבל מה שלא יהיה - אנחנו ניצבים לצד אדם גדול". אל-מדהון צירף לדבריו תמונה שלו עם סינוואר.

נוסף על כך, העיתונאי הערבי עלאא א-סלאח טען כי "תמונת מותו של סינוואר תהווה השראה למיליונים. הוא קיבל את מה שייחל לו ולא מת כמו גמל". ולבסוף, הפרשן הירדני ג'עפר אל-סרחן תהה: "האם החיסול של לוחם הג'יהאד יחיא סינוואר יביא לסיום ההתנגדות? האם הציונים השיגו לגיטימיות לכיבוש. בוודאות התשובה בקרב העמים של אומת המאמינים היא שהבטחת אללה נכונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...