גורמים מדיניים: חיסולו של סינוואר מהווה חלון הזדמנויות לעסקת חטופים 

גורמים מדיניים אמרו ל"ישראל היום" כי חיסולו של מנהיג חמאס יעביר את מרכז הכובד למתווכות והנהגת חמאס בחו"ל, וכן עשוי לאפשר גמישות מוגברת במו"מ • גורמים ביטחוניים: "סינוואר אולץ לנדוד ממקום למקום - וכך נחשף" • "אם תהיה התקדמות בהחזרת החטופים - צפויה השפעה על התגובה לאיראן", הוסיפו

מנהיג חמאס סינוואר. צילום: רשתות ערביות

חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ישפיע על כל הזירות, כאשר נוצר חלון הזדמנויות לעסקת חטופים, כך אומרים הערב (חמישי) גורמים מדיניים ל"ישראל היום".

כעת המיקוד של הדרג המדיני הוא לנצל את החיסול להשבת החטופים בכל דרך שהיא, בין אם בעסקה ובין בדרכים נוספות.

צעדת משפחות חטופים בהובלת מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים, צילום: קוקו

לפי גורמים בישראל, מרכז הכובד יופעל כעת על המתווכות קטאר ומצרים, כאשר הן, יחד עם ארצות הברית יוכלו לפעול מול הנהגת חמאס הנותרת בחו"ל, שחלקה נמצאת בטורקיה ובקטאר – כדי ללחוץ לעסקה.

לדבריהם, "אחרי תמונת הניצחון הזו אולי תהיה גמישות בהצעות שלא ראינו לפני במשא ומתן".

גופתו של סינוואר. ישפיע על התגובה לאיראן?, צילום: ללא קרדיט

גורמים ביטחוניים הוסיפו כי בשבועות האחרונים כוחות צה"ל פעלו במרחב בו חוסל מנהיג חמאס מתוך הבנה שאפשר להשיג בו פרטים נוספים על הנהגת ארגון הטרור.

אולץ לנדוד. סינוואר במנהרה בתיעוד שנתפס בחאן יונס. , צילום: דובר צה"ל

סינוואר למעשה אולץ על ידי הכוחות לנדוד ממקום למקום בתחושה שהוא "מבוקש ונרדף" - מה שהוביל לטעויות שחשפו אותו והובילה לחיסולו. הגופה השייכת למנהיג ארגון הטרור זוהתה היום כאמור.

כמו כן, החיסול עשוי להשפיע על כל זירות המלחמה, שכן אם תהיה התקדמות בהחזרת החטופים, ההתפתחויות עשויות להשפיע אפילו על התגובה הישראלית לאיראן. עוד מדגישים בכירים כי המלחמה לא תסתיים עד שהחטופים לא חוזרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר