מועצת הביטחון של האו"ם קוראת לישראל להגביר את זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה

חברי המועצה קיימו הלילה דיון בנושא המשבר ההומניטרי ברצועה • שגרירת ארה"ב באו"ם גינתה: "מדיניות של רעב בצפון עזה היא איומה ובלתי מתקבלת" • שגריר ישראל באו"ם דני דנון: "הדרך היחידה לשפר את המצב היא להביס את חמאס"

מועצת הביטחון של האו"ם (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

חברי מועצת הביטחון של האו"ם נפגשו הלילה (רביעי) לדיון במשבר ההומניטרי בעזה, כל על פי דיווח בניו יורק טיימס. כל חברי המועצה קראו לישראל לאפשר בעקביות סיוע לצפון עזה ולהגדיל באופן משמעותי את הסיוע.

למרות חילוקי הדעות בנוגע להפסקת אש בין חמאס וישראל, הסכימו הדיפלומטים כי יש לטפל בדחיפות בחוסר הסיוע המספיק לעזה. רבים גינו את התקיפה הישראלית במתחם בית חולים בתחילת השבוע. 

צפון רצועת עזה, צילום: AFP

לינדה תומס-גרינפילד, שגרירת ארצות הברית באו"ם, אמרה כי "על ישראל מוטלת האחריות לעשות הכל כדי למנוע נפגעים אזרחיים". היא הוסיפה כי "מדיניות של רעב" בצפון עזה תהיה "איומה ובלתי מתקבלת על הדעת".

הדיון מגיע לאחר הפרסום כי ארה"ב הזהירה את ישראל שאם לא תספק סיוע הומניטרי מוגדל לעזה ב-30 הימים הקרובים, היא תעמוד בפני השלכות שעלולות לכלול הפסקת הסיוע הצבאי האמריקני לישראל.

ריאד מנצור, השליח הפלשתיני לאו"ם, האשים את ישראל בניסיון להוציא פלשתינים מעזה באמצעות מניעת סיוע במזון, וטען כי מדובר ב"רצח עם".

דני דנון בדיון במליאת האו"ם, צילום: UN Photo

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגן על מעשיה של ישראל והאשים את חמאס בשימוש באזרחים פלשתינים כמגן אנושי ובשוד משאיות סיוע. לטענתו, "הדרך היחידה לשפר את המצב ההומניטרי בעזה היא להביס את חמאס ולפרק אותו לחלוטין מנשקו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר