תומכי חיזבאללה באיראן. צילום: אי.פי

דיווח: ישראל מסרבת לשתף את ארה"ב בתוכניותיה לגבי תגובה למתקפה האיראנית

לפי פרסום ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני מפי גורמים המעורבים בפרטים, ישראל מסרבת למסור לממשל ביידן פרטים על תוכניותיה לתגובה צבאית באיראן • עוד דווח כי בממשל האמריקני מתוסכלים מכך שפעם אחר פעם הם מופתעים מהפעולות הצבאיות בלבנון

[object Object]

ישראל עד כה מסרבת לחשוף בפני ממשל ביידן פרטים על תוכניותיה לתגובה נגד טהרן, כך עולה מדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים אמריקנים המעורים בפרטים. זאת בזמן שהבית הלבן מפציר בבעלת בריתו במזרח התיכון שלא לתקוף מתקני נפט או אתרים גרעיניים - מחשש להתרחבות המלחמה האזורית.

רה"מ נתניהו: "חובה עלינו להגיב על ההתקפה האיראנית - וכך נעשה" // דוברות רה"מ

הנשיא ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו בטלפון לראשונה מאז 21 באוגוסט. סגנית הנשיא קמלה האריס ומזכיר המדינה, אנתוני בלינקן  הצטרפו לשיחה. דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה כי השיחה בין שני המנהיגים הייתה "ישירה" ו"פרודוקטיבית", ונמשכה כ-30 דקות. לא נמסרו פרטים נוספים על תוכן השיחה.

בעיתון האמריקני דווח כי גורמים בממשל ביידן הביעו תסכול מכך שהופתעו שוב ושוב מפעולות צבאיות של ישראל בעזה ובלבנון, וכעת ביידן מנסה למנוע הסלמה נוספת. חלק מהגורמים שצוטטו בעיתון הביעו תקווה ללמוד עוד על כוונותיה של ישראל במהלך הפגישה המתוכננת בין שר הביטחון יואב גלנט למזכיר ההגנה לויד אוסטין בפנטגון, נסיעה שנכון לרגע זה - נדחתה על פי דרישתו של ראש הממשלה נתניהו.

איראנית מחזיקה תמונה של חסן נסראללה, צילום: GettyImages

בתוך כך, גורמים אמריקנים מסרו כי עדיין אין להם מידע על עיתוי התקיפה או על היעדים באיראן.

בחודש שעבר, ישראל ביצעה תקיפה נגד מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה מבלי ליידע את ארה"ב מראש. ההפצצה, שהתרחשה בזמן שוושינגטון קיוותה לסכם תוכנית הפסקת אש בין ישראל ללבנון, הפתיעה בכירים בממשל. אוסטין היה מתוסכל מכך שישראל לא סיפקה לארה"ב מספיק זמן למקם את כוחותיה כדי להגן על ישראל במקרה הצורך או להגן על כוחות אמריקנים באזור.

המתקפה האיראנית, צילום: קוקו

עם הבטחתה של ישראל להגיב על התקיפה האיראנית, במהלכה נשלחו כ-180 טילים בליסטיים, זמן קצר לאחר חיסולו של נסראללה, גורמים אמריקנים מוסרים כי בממשל ביידן מקווים שהפעם יהיה להם יותר מידע על תקיפה - שעלולה להוביל למעורבות צבאית אמריקנית גדולה יותר במזרח התיכון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו