בארגוני הסביבה מזהירים לאחר סגירת החופים: "הזיהום עוד יחריף"

בעקבות התחזית לאירועי גשם עוצמתיים בחודשים הקרובים, דורשים באדם טבע ודין טיפול יסודי בתשתיות: "המדינה צריכה לייצר מעצורים למים הזורמים עוד לפני הערים במישור החוף"

זיהום בחופי הים בתל אביב, היום. צילום: יהושע יוסף

הזיהום הנרחב של מי הים בתל אביב והרצליה הבוקר, בעקבות זרימת מי הגשמים דרך תעלות הניקווז, מתרחש בכל שנה עם הגשם הראשון וזאת כתוצאה מהרפש הרב המצטבר בתעלות לאורך חודשי הקיץ. 

 באדם אדם טבע ודין מזהירי מהשלכות עתידיות. "אחרי האסונות בנהריה ובשכונת התקווה חשבנו שהמדינה תתעורר ויינקטו האמצעים כנגד סכנת ההצפות, אבל כנראה חיי אדם גם הם לא מספיק חשובים אל מול ההוצאות הכספיות הנדרשות".

עוד הוסיפו בארגון כי "היום ירדו ארבע וחצי טיפות גשם במרכז וכבר נסגרו החופים של הרצליה ותל אביב בשל זיהום ים. הזיהום נגרם כי תעלות הניקוז מלוכלכות וככל הנראה סתומות מלכלוך הקיץ, ולכן המים שזרמו לים מזוהמים. העיריות יודעות שיש חובה בפעולות מנע של ניקיון המערכות באופן מיידי ושינוי מערכות הניקוז, אבל גם השנה זה לא קרה.

זפת בחופי תל אביב, צילום: יהושע יוסף

"כל זה כאשר רק אתמול פורסמה התחזית של השירות המטאורולוגי לקראת החורף, לפיה החורף יהיה עם גשמים מעטים אך חזקים מאוד. כלומר - ירד הרבה גשם בזמן קצר, או כמו שקוראים לזה אצלנו - המתכון הבטוח להצפות".

 יעל דורי, ראש תחום תכנון באדם טבע ודין, הוסיפה וציינה כי "הגיע הזמן שהרשויות המקומיות יפסיקו להזרים את מי הנגר לים אלא יפנו אותם מזרחה וישתמשו במים שוב. כן המדינה צריכה לייצר מעצורים למים הזורמים עוד לפני הערים במישור החוף, וכך גם יימנעו ההצפות והזיהום שנגרם מהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר