ארגון המטאורולוגיה העולמי: יולי 2024 הוא השני החם ביותר בהיסטוריה

כדור הארץ מתחמם: ארגון המטאורולוגיה העולמי פרסם השבוע כי חודש יולי 2024 היה שני רק ליולי 2023 ברשימת החודשים החמים ביותר בכדור הצפוני מאז החלו המדידות • ב-10 מדינות בעולם נרשמו בקיץ הנוכחי טמפרטורות של מעל 50 מעלות • וגם: הקשר בין הגשמים החריגים בתימן והסתיו הישראלי

שיטפונות קשים בעיר חודיידה שבמערב תימן

כדור הארץ מתחמם: ארגון המטאורולוגיה העולמי פרסם השבוע כי חודש יולי 2024 היה שני רק ליולי 2023 ברשימת החודשים החמים ביותר בכדור הצפוני מאז החלו המדידות. ב-10 מדינות בעולם נרשמו בקיץ הנוכחי טמפרטורות של מעל 50 מעלות (בישראל "הסתפקנו" בטמפרטורה של 48.1 בגלגל שבבקעת בירדן בחודש יוני).

גל חום קיצוני ביוון, צילום: איי.אף.פי

אנומליות החום החריגות השנה הושפעו גם מתופעת ה״אל ניניו״ הגורמת להתחממות של מי האוקיינוס השקט ובכך תורמת להתחממות האטמוספירה כולה. טמפרטורות האוקיינוסים הייתה חמה ב-1.5 מעלות ביחס לממוצע מתחילת ינואר 2024 (אנומליה המוגדרת “אל ניניו״ בינוני עד חזק) אולם בימים האחרונים מתרחש היפוך מגמה באנומליות הטמפרטורות ואנחנו נכנסים למצב של ״לה ניניה״ בה הטמפרטורות של מי האוקיינוס השקט נמוכים מהממוצע הרב שנתי. המצב הזה צפוי להישאר לפחות עד לסוף שנת 2024, וצפויות להיות לו השפעות על האקלים העולמי כולו.

הגשמים החריגים בתימן והסתיו הישראלי

בימים האחרונים יורדים גשמים חריגים לקיץ בתימן, סעודיה ואפילו מצרים, המובילים לשטפונות. חוקרים קושרים את הדבר לתופעת ה"לה ניניה". לדבריהם ההיפוך בטמפרטורות האוקיינוסים ״דוחף״ לחות טרופית צפונה מקו המשווה אל עבר קווי רוחב 20-25 וגורם לגשמים. כעת רק נותר לחכות לראות מה תהיה ההשפעה של כל זה על הסתיו הישראלי. 

נצטרך לראות בסתיו הקרוב איך כל זה ישפיע עלינו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר