פניית הפרסה של הפרקליטות: "נחל האסי צריך להיות פתוח לציבור"

המדינה חזרה בה מעמדתה שאין הצדקה לאפשר גישה למקום למי שאינו מתגורר בניר דוד • נקבע כי הקיבוץ יסלול דרכי גישה • תגובת ניר דוד: ״המדינה הציעה פתרון זמני מחוץ לאזורי המגורים - בהסכמת המועצה האזורית והקיבוץ״

נחל האסי, צילום: גיל אליהו - ג'יני

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) לביהמ"ש המחוזי בחיפה באמצעות היועמ"ש כי היא חוזרת בה מעמדתה שאין הצדקה לאפשר לציבור הרחב לעשות שימוש בדרכי הגישה אל נחל האסי. זאת במסגרת עתירה מנהלית שהגישו ח"כ משה ארבל ומפלגת ש"ס נגד קיבוץ ניר דוד, חברת האבטחה שלו, המועצה האזורית עמק המעיינות והמדינה.

לפי הודעת הפרקליטות, קיימת זכות גישה אל הנחל לציבור הרחב. אף אם הגישה לנחל מחייבת מעבר בשטחי המשבצת של הקיבוץ, הרי שלא ניתן למנוע אותה מאנשים באופן גורף. נוסף על כך, נמסר בהודעת היועמ"ש לביהמ"ש כי הקיבוץ הוא שאחראי לסלול דרכי גישה לנחל - ולא המדינה כפי שדרשו בניר דוד.

כזכור, העתירה המנהלית נדונה בביהמ"ש המחוזי בחיפה לאחר שהתברר כי שופטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת שהיה אמור לדון בעתירה המנהלית היא חברת קיבוץ ניר דוד. נשיאת העליון השופטת אסתר חיות הורתה להעביר את הדיון למחוזי בחיפה.

המאבק על נחל האסי: מחאה מחוץ לקיבוץ ניר דוד (ארכיון)

יש לציין כי עמדת הפרקליטות האזרחית במחוז צפון ועו"ד איתן לדרר (המייצג את המדינה) היא שמדובר בכלל בסכסוך אזרחי-קנייני העוסק בשימוש וחזקה במקרקעין שאינו בגדר החלטה של גוף או רשות שניתן לעתור נגדם בהליך מנהלי - ושדינו להתנהל, אם בכלל, בהליך אחר.

ח"כ משה ארבל מסר בתגובה: "אני מברך על עמדת המדינה, חרף הזמן הממושך שנדרש לכך. מקווה כי בית המשפט יעשה צדק, יכריע בהקדם בסוגיה זו וישחרר את הנחל לכל אורכו ממי שסוגר דרכים סטטוטוריות שלא כדין".

מקיבוץ ניר דוד נמסר בתגובה: ״בהודעתה של המדינה בנושא נחל האסי, כפי שנמסרה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה, המדינה חזרה על עמדתה לפיה אין להנגיש את הנחל באזור המגורים בקיבוץ, והציעה פתרון זמני מחוץ לאזורי המגורים ושלא בקרבתם - וגם זאת, בהסכמה בין המועצה האזורית והקיבוץ״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר