בעוד חודש בדיוק תיפתח שנת הלימודים תש"פ עם 152 אלף עובדי הוראה. רבים מתוכם יהיו חדשים, אך יש אחת יחידה ומיוחדת - לירון אלגלי (37).
לירון היא אם לשתי בנות, שלאחר חמש שנים שבהן עבדה כמזכירת בית הספר התיכון ברנקו וייס באור יהודה - היא תגיע אליו כדי ללמד. לאחר שעשתה תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה - היא תהיה מורה ללשון ומחנכת כיתה. "במשך 12 שנים עבדתי וניהלתי את המוקד הטלפוני של אגף שיקום נכים במשרד הביטחון", היא מספרת על הקריירה שהחלה בשירותה הצבאי. "לפני כחמש שנים החלטתי שאני עושה שינוי, והגעתי לבית הספר ברנקו וייס באור יהודה, העיר שבה גדלתי והתחנכתי, והתחלתי לעבוד שם כמזכירת בית ספר".
לדבריה, היא התאהבה בתלמידים. "המזכירות תמיד היתה מקום חם לתלמידים" , מספרת אלגלי. "התלמידים היו מגיעים בבוקר להגיד בוקר טוב, ובהפסקות שופכים את הלב. נוצר קשר טוב מאוד עם התלמידים. לאחר תקופה קצרה הבנתי שחינוך זה משהו שבוער בי, שזה מה שאני חייבת לעשות בחיים שלי - שאני רוצה להיות חלק מהחיים של התלמידים".
עוד בנושא:
חוזרים ללימודים עם "ישראל היום"הפער הבין-דורי נותן את אותותיו גם בבית הספרמערכת החינוך כולה חייבת לסייע לחדשים • דעהמשרד החינוך מאפשר למנהלים להשעות תלמידים בלי תיעוד או פיקוח • בלעדי
לאורך כל תקופת הלימודים לתואר הראשון בחינוך ולתעודת ההוראה בלשון - היא המשיכה לעבוד במזכירות. עתה, היא תחל את התפקיד החדש.
"אני הולכת להיות מחנכת כיתה י"א, מורה ללשון ורכזת מגמת תיירות", היא מגלה לראשונה גם לחלק מהתלמידים, ומוסיפה: "אני מתרגשת, זה משהו שונה להגיע ב־1 בספטמבר כמורה, לקבל את התלמידים שלך - זה מיוחד מאוד".
איך היו התגובות?
"הצוות, מחלקת החינוך בעיריית אור יהודה וגם מנהלי בית הספר מאוד דחפו אותי לזה ואמרו לי שזה התפקיד והמקום שהם רואים אותי", מסבירה המורה החדשה. התלמידים גם מפרגנים, ואומרים לה: "את אחת משלנו". זאת, "כי נולדתי וגדלתי בעיר, אני מבינה אותם. כמובן שלא הייתי יכולה לעשות את זה בלי המשפחה שלי".
בית הספר ברנקו וייס באור יהודה
בשנת הלימודים הקודמת היא הספיקה להחליף לכמה שבועות מורה שיצאה לחופש לידה, כך שהיא יודעת שלא תוכל להשאיר את העבודה מאחור בסיום יום הלימודים. "זו עבודה מספקת, כיפית, ולכן זה לא משנה שאתה לוקח אותה הביתה כי התלמידים הם חלק ממך בכל דבר, זו הרגשה מדהימה בעיניי", משתפת אלגלי.
מנהל בית הספר ברנקו וייס אור יהודה בשנה האחרונה הוא אמיר סהר, שמלווה את אלגלי בתהליך המעבר מהמזכירות לכיתת הלימוד.
"הכרתי את לירון לאורך השנה האחרונה כמזכירה, כשהיתה כבר במהלך הלימודים של תעודת ההוראה", מספר סהר ומציין כי "כבר מהרגע הראשון זיהיתי בה פוטנציאל טוב מאוד".
בבית הספר ברנקו וייס אור יהודה לומדים כ־100 תלמידים. הוא מוגדר כבית ספר ל"הזדמנות שנייה". כלומר, מגיעים אליו תלמידים שלא הצליחו להשתלב בבתי ספר גדולים עם מאות תלמידים.הלמידה נעשית בכיתות קטנות, של עד 15 תלמידים בכיתה, והמוטו של בית הספר הוא מתן יחס אישי והיכרות עמוקה עם התלמידים.
היותה בת העיר אור יהודה, לראייתו של מנהל בית הספר, היא: "יתרון גדול.היא נולדה בעיר, מכירה אותה ואת התלמידים". תקופתה הקצרה כמורה מחליפה היתה "מעולה, היא היתה מבחינת התלמידים כתובת לשיחות וללימודים".
תלמידי בית הספר ניגשים לבגרות, וממוצע הבגרויות של ברנקו וייס "עולה משנה לשנה", מספר בגאווה המנהל סהר, "אנחנו מציבים רף גבוה לתלמידים שלנו".
בעניין השתלבותה של אלגלי בצוות המורים הוא מסכם כי "אני חושב שהפיכתה של לירון למורה ומחנכת מראה שכל אחד יכול, היא מהווה מודל גדול מאוד עבור התלמידים".
עוד בנושא:
• חוזרים ללימודים עם "ישראל היום"
• מערכת החינוך כולה חייבת לסייע לחדשים • דעה
• ממזכירה בבית הספר למורה: "התאהבתי בתלמידים"
• משרד החינוך מאפשר למנהלים להשעות תלמידים בלי תיעוד או פיקוח • בלעדי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו