דרישה בליכוד: לנתק את תלמידי מזרח ירושלים מתוכניות הלימודים של הרש"פ

ישראל השקיעה 200 מיליון שקלים, אך רק 2,000 תלמידים מתוך 130 אלף נפרדו מהתוכן המסית בבתי הספר בעיר • ח"כ אביחי בוארון מציע להחליף את המורים ולייבא תוכניות "ממדינות ערביות מתונות"

תלמידים במזרח ירושלים (ארכיון). צילום: רויטרס

מתוך 6,700 מורים המלמדים את תלמידי מזרח ירושלים, 6,000 למדו ברשות הפלשתינית. בנוסף, חלק מהתעודות האקדמיות של המורים התגלו כמזויפות, כך עולה מנתונים שהוצגו בשבועות האחרונים בוועדת המשנה לפיקוח על תוכניות לימודים במזרח ירושלים, שבראשה עומד ח"כ אביחי בוארון מהליכוד.

עוד עולה מהנתונים כי 85 אלף מתוך 110 אלף תלמידים לומדים במסגרת תוכנית הלימודים הפלשתינית, וכי למרות השקעה של יותר מ־200 מיליון שקלים בשנתיים האחרונות (מתוך 800 מיליון שתוקצבו בהתאם להחלטת הממשלה) רק 2,000 תלמידים עברו לתוכנית הלימוד הישראלית, זאת בעוד לפי יעדי התוכנית הממשלתית בנושא היו אמורים לעבור אליה 23 אלף תלמידים (כלומר, כ־45 אחוזים מכלל התלמידים).

המשמעות היא כי בשטחה של מדינת ישראל ניזונים מדי יום עשרות אלפי תלמידים מהסתה יומיומית בחסות תוכני הלימוד של הרשות.

בעקבות הדיונים שקיים בוועדה, פנה ח"כ בוארון במכתב לראש הממשלה בדרישה ליישם סוף־סוף את החלטת הממשלה בנושא, כדי להצליח במשימה ולעקור את הטרור משורשיו החינוכיים.

ח"כ אביחי בוארון, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בעקבות הכישלון בהעברת התלמידים לתוכנית הלימודים הישראלית, מציע בוארון "לייבא" תוכנית לימודים ממדינה ערבית מתונה, ובלבד שילמדו אותה מורים שבאו ממדינות ערביות מתונות, ולא מורים שלמדו בג'נין או בשכם. את המכתב וההצעות הוא מפנה גם לשר החינוך יואב קיש, חבר מפלגתו.

"סגל מורים ידידותי"

"בשנת הלימודים הנוכחית לומדים כ־130 אלף תלמידים בחינוך הערבי במזרח ירושלים, בכלל בתי הספר והגנים", כותב בוארון במכתבו. "54 אלף מהם לומדים בחינוך הרשמי־ממלכתי - כלומר, במוסדות המתוקצבים באופן מלא על ידי משרד החינוך. 56 אלף לומדים בחינוך מוכר שאינו רשמי, המתוקצב חלקית על ידי משרד החינוך (75%), וכ־20 אלף תלמידים לומדים במוסדות פרטיים, שכלל אינם מתוקצבים על ידי משרד החינוך".

בפרק ההמלצות, כותב בוארון לנתניהו כי יש לפתוח לדיון מחודש את החלטת הממשלה בנושא, לערוך עבודת מטה לבחינת האפשרות של הקמת סגל מורים "ידידותי" ומקצועי המבוסס על מורים מהארץ או מחו"ל, ולקבוע קריטריונים ברורים לקליטת מורים. לכך יש להוסיף, כאמור, את האפשרות להחליף את תוכנית הלימודים הפלשתינית בתוכנית ממדינה ערבית שעימה מקיימת ישראל יחסים דיפלומטיים. עוד מציע בוארון להשהות את יישום ההחלטה עד לקבלת החלטת ממשלה מתוקנת בכל הנוגע לסגל ההוראה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר