אין לו איך לשלם למורים. ארז. צילום: קוקו

השביתה בתיכונים: גובר הלחץ הכלכלי על המורים

שבוע אחרי פתיחת שנת הלימודים ותלמידי התיכונים עדיין בבית • ספק אם הדיון שיתקיים היום יצליח להגיע לפרצת דרך שתחזיר את הלימודים כבר מחר • על פי ההערכות, בכל יום שביתה חוסכת המדינה כ-20 מיליון שקלים - ורבים מהמורים חוששים כי יתקשו בהוצאות החגים הקרבים

[object Object]

השביתה בתיכונים נכנסת היום אל יומה השמיני, וחצי מיליון תלמידים בכיתות י'-י"ב עדיין לא הולכים אל בתי הספר. גם היום (ראשון) צפוי להתקיים מו"מ בין הצדדים, אך ספק אם תהיה בו פריצת דרך של ממש שתחזיר את הלימודים כבר מחר, שכן יו"ר ארגון המורים שמשבית את הלימודים אמר כי המורים לא יחזרו ללמד אם לא יהיה הסכם חתום.

רן ארז: התחלנו שביתה שלא נגמרת היום. יש לנו שביתה שנעמוד בה הרבה זמן. יש חנו קרן שביתה לשלם למורים

בניסיון לרכך את המכה ואת הביקורת הציבורית כלפיהם, משרד האוצר ומשרד החינוך והשרים העומדים בראשם, בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, הודיעו כי כבר בתחילת השבוע הקרוב יתקיימו תוכניות אלטרנטיביות לתלמידי התיכונים בזמן השביתה.

בסוף השבוע אושר לתוכניות האלה תקציב, ועליו כדאי להתעכב. בהודעתם מסרו השרים כי התקציב יחושב בהתאם לדיווח של הרשות המקומית לפי מספר התלמידים בבתי הספר השובתים. לאחר בדיקת משרד החינוך, משרד האוצר יעביר את התקציב בהתאם לסיכום בין הצדדים.

רן ארז: מורים לא יחזרו ללמד אם לא יהיה הסכם חתום, צילום: יהושע יוסף

על פי ההערכות, בכל יום של שביתה בתיכונים חוסכת המדינה תשלום שכר של כ־20 מיליון שקלים. את הכסף הזה אין לרן ארז לשלם למורים. בחודש ספטמבר המורים קיבלו את שכר חודש אוגוסט אף שלא עבדו בחופש הגדול, כי כך קובע ההסכם. אלא שבחודש אוקטובר, רגע לפני ראש השנה, המורים לא יקבלו את שכר ספטמבר כי שבתו. השאלה איך יעשו קניות לחג מלחיצה לא מעט מורים.

בסוף השבוע הוציאו במשרד החינוך מכתב לרשתות המפעילות את התיכונים, ובו נכתב שוב כי ככל שעובדי הוראה לקחו חלק בשביתה שעליה הודיע ארגון המורים, יש חובה להפחית משכרם בהתאם להיעדרותם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו