אם לא יהיה מהלך יוצא מהרגיל - שנת הלימודים בתיכונים לא תיפתח ביום ראשון

גורמים במשא ומתן רואים את השביתה בתיכונים כעניין מוגמר • הסיבה לכך, בין היתר, היא שמשרד החינוך ומשרד האוצר לא מתכוונים לגשת לבית הדין הארצי לעבודה ולבקש צווי מניעה • במשרד האוצר מאשימים כי רן ארז מסרב להגיע להסכמות במגוון של נושאים ולא רק בנושא החוזים האישיים

גורמים במשא ומתן רואים את השביתה בתיכונים כעניין מוגמר (אילוסטרציה). צילום: יהושע יוסף

שנת הלימודים אמורה להיפתח ביום ראשון, אך גורמים במשא ומתן רואים את השביתה בתיכונים כעניין מוגמר, אם לא יהיה מהלך יוצא מהרגיל. הסיבה לכך בין היתר היא שמשרד החינוך ומשרד האוצר לא מתכוונים לגשת לבית הדין הארצי לעבודה ולבקש צווי מניעה שיכריחו את המורים להגיע לעבודה.

הוצאת צווי מניעה היא דבר שנבחן, אולם ככל הנראה במשרד החינוך לא יבקשו צווי מניעה כי גם אם אלו ייצאו – מדובר בפתרון זמני בלבד. גם במשרד האוצר לא בטוחים שיוכלו לקבל צווי מניעה שיחזירו את המורים לעבודה, שכן אין הסכם חתום עם ארגון המורים וייתכן שבית המשפט יראה בשביתה ככלי לגיטימי להפעלת לחץ.

באוצר מאשימים את יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום: גדעון מרקוביץ'

המחלוקת בין הצדדים עדיין גדולה, במשרד האוצר מאשימים כי רן ארז מסרב להגיע להסכמות במגוון של נושאים ולא רק בנושא החוזים האישיים, שבו הוא נאחז. בין היתר עולה השאלה לכמה זמן יינתן "שקט תעשייתי" כלומר כמה זמן ארגון המורים לא יוכל לשבות כשבמשרד האוצר דורשים שקט כזה עד שנת 2028. עוד טוענים באוצר כי לרן ארז יש דרישות כלכליות מופלגות, זאת על אף שמסגרת התקציב של ההסכם סוכמה עוד לפני המלחמה.

שר החינוך יואב קיש בוועידת החינוך של "ישראל היום", צילום: גדעון מרקוביץ'

במקביל, במרכז השלטון המקומי כבר פנו לשר החינוך יואב קיש בדרישה כי זה ישריין תקציב להפעלת מערך חברתי לתלמידים. לטענתם, "הנוער זקוק למסגרת מיידית - אנו דורשים תקצוב למימון הפעילות כל עוד מתקיימת שביתת המורים״. עוד נכתב במכתב כי ״ככל הנראה נכון לשעה זו, המשא ומתן שניהלה המדינה עם ארגון המורים העל יסודיים כשל. לטענתם, השבתת המערכת והיעדר שגרה ומסגרות לתלמידי התיכונים הינה בחזקת הקש ששובר את גב הגמל, באשר להשלכות על מצבם החברתי והרגשי. אסור להשאיר את הנוער מאחור. חובתה של מערכת החינוך, חובתה של המדינה לספק הגנה חברתית ורגשית זו לתלמידים".

כאמור, הם קראו לו להעמיד תקציב ידוע מראש על מנת שיוכלו להיערך, בכל הרשויות בכל המדינה להפעלת מערך פעילות חברתית רגשית, באמצעותו יגובשו פעילויות ערכיות, שיתרמו לחיזוק מיומנויות חברתיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר