חסידויות גדולות מנהלות מו"מ עם משרד החינוך להפוך לבתי ספר ממלכתיים-חרדים

המשמעות: מוסדות החינוך אשר ירצו להשתלב בתכני משרד החינוך יחויבו בלימודי ליבה • הסיבות? מסתבר שלחסידויות השונות נמאס מחוסר האופק, וייתכן שתתאפשר גם הגדלה של שכר המורים

כיתה בחינוך החרדי-ממלכתי בבית שמש (למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: אורן בן חקון

קרוב לעשרים וחמישה בתי ספר חרדיים, המשתייכים לזרמים חסידיים שונים, ולרשת "בני יוסף" של ש"ס מנהלים בתקופה האחרונה מגעים עם משרד החינוך בנוגע להצטרפות לזרם הממלכתי חרדי, והם צפויים להתחיל ללמוד במסגרתו בתחילת שנת הלימודים הקרובה. בנוסף אליהם, צפויים לקום בשנה הקרובה חמישה בתי ספר ממלכתיים חרדים חדשים.

הצטרפות בתי הספר החדשים לחינוך הממלכתי חרדי תגדיל באופן משמעותי את חלקו בין מוסדות החינוך החרדיים, שעומד כעת על חמישה אחוזים בלבד, כ-80 בתי ספר. בתי הספר הממלכתיים-חרדים מחויבים בלימודי ליבה, ומתוקצבים באופן מלא.

חינוך חרדי לבנות (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

משיחה עם גורם בכיר במשרד החינוך עולה כי אחת הסיבות לבקשת בתי הספר להצטרף לזרם הממלכתי-חרדי היא שנמאס להם מטריקים, שטיקים, וחוסר אופק תרתי משמע. הם רואים כי ישנו עיכוב בהצטרפות בתי הספר לרפורמת "אופק חדש", שתאפשר הגדלה של שכר המורים, והם חוששים מפני פגיעה נוספת בתקציבי הרשתות על רקע שתי עתירות לבג"ץ בנושא.

עוד הוא אומר "לאחר עשר שנים של ממ"ח כולם מבינים שההאשמות שווא וההפחדות לא במקומן. הממ"ח לא פוגע באורח החיים החרדי, והילד החרדי בקצה מקבל מה שמגיע לו. אני מוצף בפניות של מנהלים מרשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה שאומרים לי "מה צריך לעשות על מנת לעבור להיות ממלכתי חרדי. לפחות 25 פניות. הציבור החרדי למד לדרוש מה שמגיע לו, לשאול שאלות, ובעיקר הוא רואה שהשד אינו נורא כל כך.

עוד מוסיף הבכיר במשרד החינוך: "לראשונה השנה בחינוך העצמאי של יהדות התורה יסגרו כמה בתי ספר שקיבלו הנשמה מלאכותית. כך גם ברשת החינוך של ש"ס. הם קלטו שלא רחוק היום והם יצטרכו לתת תשובות. מה זה כל השעות שהם דיווחו? מה הצידוק להשאיר כיתה עם שמונה ילדים ולשפוך שם מאות שעות. פתאום יש יותר שקיפות"

ממשרד החינוך נמסר: משרד החינוך פותח בתי ספר רשמיים בהתאם לבקשת רשויות מקומיות בלבד ולאחר בחינה מעמיקה של כלל השיקולים.
המשרד אינו מכיר את מספר הבקשות האמורות.העברות בעלות של מוסדות חינוך נעשות במקרה הצורך מול הבעלויות ובהסכמה הדדית ולא על סמך בקשות מזדמנות של מנהלי מוסדות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר