חרף מעורבותם הרבה של בני נוער בתאונות דרכים, בשנים האחרונות חלה ירידה בהיקף הוראת הבטיחות בדרכים, ובשנת הלימודים הנוכחית פחות מ־300 אלף תלמידים - שהם כ־30% מכלל התלמידים - לומדים זאת. כעת מסתמן כי בשנה הבאה המצב עלול להחמיר, מאחר שעוד אין התחייבות תקציבית של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
אם התקצוב יוקטן, היקף הלימודים בנושא יצומצם או אף יופסק. כמו כן, דורשת הרשות לבטיחות בדרכים ממשרד החינוך ליצור מבחני בגרות בנושא כתנאי לתקצוב וכעת נושא הבגרות נמצא על שולחן הדיונים. מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, ציין כי "ללימודי תעבורה וחינוך לבטיחות בדרכים בבתי הספר יש חשיבות גבוהה ותרומה לצמצום מעורבות הנהגים הצעירים בתאונות דרכים. משרד החינוך חייב לכלול לפחות שעה שבועית אחת של לימודי בטיחות בדרכים בתוכנית הלימודים, זה יכול להציל חיים".
ממשרד החינוך נמסר בין השאר כי "לא בכל כיתות הלימוד יש לימודי חובה בזה"ב, אך הפעילות המגוונת חושפת תלמידים רבים לזהירות בדרכים... התקציב מהרשות הלאומית, שהולך ויורד בכל שנה, משמש אך ורק לחינוך תעבורתי ואף אינו מספיק לכסות את כל שכבות הגיל, ולכן משרד החינוך משלים את הסכום... סוגיית הבגרות עלתה בשנים האחרונות, אין התנגדות של המשרד לממשה בתנאים של תקציב התכנית חינוך תעבורתי בבסיס התקציב".
מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר בין השאר כי היא "תיגברה את תקציב משרד החינוך במטרה להנחיל מקצוע זה לכלל התלמידים אשר ניצבים לפני הוצאת רישיון נהיגה... לנוכח הקיצוץ המתמשך והמשמעותי בתקציבה של הרשות, תתגבר הרשות את תקציבי משרד החינוך בשנת 2016 בהיקף של כ־13 מיליון שקלים בלבד".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו