גורמים בישראל: הדרג המדיני אישר "סדרה של פעולות" - במטרה להשיב את תושבי הצפון לביתם

אם אכן ישראל היא שביצעה את הפעולות המיוחסות לה בלבנון, נדמה כי היא עדיין משאירה לנסראללה אפשרות להגיע להסדר ללא היגררות למלחמה אזורית • יתכן שלישראל "יש עוד הפתעות בשרוול", שלאחריהן אולי לא יהיה מנוס ממערכה כוללת • כוננות גבוהה באגף המודיעין, בחי"א ובפיקוד הצפון

גלנט נתניהו והרצי בקרייה. צילום: מעיין טואף/לע״מ

לאחר המכה המוראלית והמבצעית הקשה שספג חיזבאללה בפיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר אתמול ושלשום (שלישי ורביעי) שיוחסו לישראל), נשאלת השאלה לאן הולכים מכאן.

לפי גורמים יודעי דבר, הדרג המדיני בישראל אישר ״סדרה של פעולות״ שנועדו לאפשר לישראל לעמוד ביעד שהגדירה לעצמה בתחילת השבוע, והוא השבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחה.

אחד ממכשירי הקשר שהתפוצצצו בלבנון, צילום: אי.פי

אם אכן ישראל היא שביצעה את הפעולות המיוחסות לה, ופוצצה שלשום בבת אחת כ-4,000 מכשירי ביפר, ואתמול עוד כמה מאות מכשירי קשר נוספים, נדמה כי היא עדיין משאירה לנסראללה אפשרות להגיע להסדר ללא היגררות למלחמה אזורית, תוך תקווה שהלחץ עליו באמצעות אלפי פעיליו שנפצעו ונהרגו, ורשת הקשר של ארגונו, שאיפשרה פיקוד ושליטה, רכיב קריטי בלחימה מאורגנת, הושבתה.

חסן נסראללה. מלחמה או רגיעה?, צילום: רשתות ערביות

סביר להניח שלישראל יש עוד כמה הפתעות בשרוול, אך אם בסופו של דבר סדרת הפעולות שאישר הדרג המדיני לא יביאו לתוצאה המקווה, יתכן שלא יהיה מנוס ממעבר לשלב הבא, והוא מערכה כוללת מול חיזבאללה, שאולי ניתן להשפיע על איך תיפתח, אך אף אחד לא יודע איך תסתיים.

נכון לרגע זה, כוננות גבוהה מאוד באגף המודיעין, בחיל האוויר, בפיקוד הצפון ובמערכים וארגוני ביטחון נוספים בישראל. תשומת לב מיוחדת תינתן היום לנאומו המתוכנן של חסן נסראללה, שידבר לראשונה מאז הפיצוצים המיוחסים לישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר