לבנון בעת פיצוצי הביפרים. צילום: אי.פי

הדילמה של נסראללה: תגובה בעוצמה תביא למערכה רחבה בה ארה"ב תגבה את ישראל

כל פתוח, בהמתנה להתפתחויות בתרחישים מגוונים שחלקם עלולים להיות מחוץ למתווה התרחישים שהוכרו עד כה • בהתפתחות המלחמה, שבעוד שבועיים תשלים שנה להתנהלותה, בהחלט ייתכן שמדינת ישראל והאזור כולו עומדים לקראת תפנית בעוצמה שלא הכרנו

[object Object]

פעולת סייבר כה מקיפה לפיצוץ של אלפי מכשירי קשר אישיים היא חסרת תקדים בהיסטוריה של המלחמות. מה שמייחד את צורת הפעולה הזו, זה שהיא כה ממוקדת בפעילי חיזבאללה - שאיש לא יוכל להאשים את ישראל בפגיעה בבלתי מעורבים ובהרס תשתיות לא רצוי.

ישראל לא קיבלה אחריות, ובכל זאת - האירוע מחייב את חיזבאללה לתגובה הולמת נגד ישראל. נסראללה ומפעיליו האיראנים נמצאים כנראה בדילמה קשה. בתפיסת המלחמה שהתווה קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, רצויה להם מלחמה מרוסנת על אש קטנה להתשת ישראל.

תיעוד של פיצוץ מכשיר קשר אצל פעיל חיזבאללה

פעולה תגובתית של חיזבאללה בהיקף עוצמתי ככל הנראה תדרדר את הזירה הצפונית למלחמה רחבה. בשעות אלה ההחלטה ממתינה לפתחו של נסראללה. הוא יודע שאם יפעל בהיקף רחב - ישראל תזכה לתמיכת ארה"ב, שתאפשר לה לבצע תפנית לשינוי המצב הביטחוני בזירת הצפון, עם לגיטימציה אמריקנית.

בהיבט זה הכל פתוח, בהמתנה להתפתחויות בתרחישים מגוונים שחלקם עלולים להיות מחוץ למתווה התרחישים שהוכרו עד כה.

תיעוד מנזק שפיצוץ זימונית גרם בדירה בלבנון

בהתפתחות המלחמה, שבעוד שבועיים תשלים שנה להתנהלותה, בהחלט ייתכן שמדינת ישראל והאזור כולו עומדים לקראת תפנית בעוצמה שלא הכרנו. פיקוד הצפון ושאר מערכי צה"ל פרוסים במוכנות. חטיבות פיקוד הצפון השלימו בחודשים האחרונים סבב אימונים לקראת מהלך יבשתי בלבנון. ככל הנראה, גם בממד הזה החלטות ממשלת ישראל ממתינות להתפתחויות.

המלחמה הנכנסת בקרוב לשנתה השנייה, שעלולה להימשך גם לעומק שנת 2025, היא מלחמה קיומית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו