דיווח ערבי: 8 הרוגים בתקיפת חיל האוויר בצפון הרצועה

דיווח ערבי: שתי תקיפות של צה"ל על כפר כילא בדרום לבנון • שר הביטחון ללוחמים בגבול לבנון: "מעבירים את המערכה צפונה" • חוסל מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה • כוחות גדולים של צה"ל ומג"ב פועלים בטולכרם • כלי טיס תקף מבנה בדרום לבנון • צה"ל: מחבלים הותקפו במרחב ההומניטרי בחאן יונס

דיווח ראשוני על תקיפה של חיל האויר לעבר יעד בכפר ראשף שבדרום לבנון 16 ק״מ מהגבול .

היום ה-340 למלחמה: תקיפות ישראליות בלבנון: כלי רכב הותקף בעיירה סגבינה שבבקעה המערבית; בית הותקף בנבטיה. כלי תקשורת ערביים מדווחים על פצועים. שר הביטחון גלנט ללוחמים בגבול הצפון: "מעבירים את מרכז הכובד צפונה, לא רק מדברים - תהיו ערוכים".

עדכונים שוטפים

05:50: דיווחים ערביים: חמישה מחוסלים בתקיפת כל הטיס בטובאס.

05:35: כוחות צה"ל, שב"כ ושב"ס החלו לפעול במהלך הלילה במרחב טובאס וטמון שבחטיבת הבקעה והעמקים נגד תשתיות טרור. במסגרת הפעילות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושה במרחב טובאס (לילך שובל)

02:21: שר ההגנה האמריקני אוסטין שוחח עם גלנט ודרש ממנו לבחון מחדש את הוראות הפתיחה באש של חיילי צה"ל ביהודה ושומרון. בנוסך לכך הביע דאגה רבה בעקבות "מותה הבלתי מוצדק והבלתי מתגרה" של האזרחית האמריקנית בסמוך לשכם

01:36: דיווחים בלבנון: צה"ל תקף את העיירה חרפה שבסמוך לצור.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

01:03: דיווחים ערביים: כוחות צה"ל פועלים בשכם.

00:50: דיווחים ערביים: תשעה הרוגים בתקיפה בג'באליה.

00:01: ביידן על מותה של האזרחית האמריקנית בסמוך לשכם: ככל הנראה זו הייתה תאונה.

23:21: דיווח ערבי: 8 הרוגים בתקיפת חיל האוויר בג'באליה שבצפון רצועת עזה.

22:52: יו"ר המחנה הממלכתי: "נפגשתי הערב בפריז עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אל תאני, יחד עם נציגים ממשפחות החטופים ונשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר. ‏שוחחתי עם ראש ממשלת קטאר על הצורך המוסרי וההומניטרי הדחוף לקדם מתווה להשבת חטופים וכן על דרכים לקידום היציבות האזורית".

22:03: דיווח ערבי: שתי תקיפות של צה"ל על כפר כילא בדרום לבנון (מישל מכול)

21:23: יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מגיב לסרטון המנהרות: "התמונות המזעזעות הן עדות כואבת ומצמררת לאכזריות בלתי נתפסת של החמאס, אבל הן גם דגל אדום וקריאת השכמה לממשלת ישראל - אם לא נעשה הכל כדי להגיע לעסקה עכשיו, אנחנו גוזרים גזר דין מוות על החטופים שנשארו עוד בחיים".

20:42: ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מגיב לסרטון המנהרות בו נרצחו ששת החטופים: "אויב נאצי מתועב".

20:35: המטח ליישובי הצפון: מספר מטרות אוויריות חצו לשטח ישראל, חלקן יורטו, וזוהו מספר נפילת במרחב עמיעד. לא ידוע על נזק או נפגעים (עידן אבני)

19:49: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נפגש הערב (ג׳) עם ראש ממשלת קטאר מוחמד אל תאני, בפריז. לגנץ התלוו מספר משפחות של חטופים הנמצאים בשבי בעזה ונשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר (שירית אביטן כהן)

בני גנץ בוועידת MEAD בוושינגטון, צילום: איציק בלניצקי

19:20: חדירת כלי טיס באיילת השחר

19:13 כטב"ם של חיזבאללה עושה דרכו לצומת עמיעד (מישל מכול)

19:05: צפו בתיעוד: כטב"מים של חיזבאללה טסים בשמי הגליל העליון (מישל מכול)

19:01: כטב"ם התפוצץ בעמיעד באזור שדה התעופה ראש פינה

18:35: חדירת כלי טיס ביפתח ורמות נפתלי

18:34: צה"ל תקף היום את המשגרים מהם בוצעו השיגורים לעבר מרחב סאסא והגליל המערבי, במבצע סגירת מעגל מהיר שכלל תקיפת המשגרים במרחבים א-טירי ואל-מנצורי. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רשף שבדרום לבנון, כחלק מהתגובה לשיגורים שבוצעו מוקדם יותר היום 

בשעה 16:29 הופעלו התרעות במרחבים סאסא ומירון, לאחר שזוהו כ-30 שיגורים משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. זמן קצר לפני כן, בשעה 16:21, הופעלו התרעות גם במרחב הגליל המערבי בעקבות כ-15 שיגורים נוספים, אשר יורטו בחלקם, וגם שם לא נרשמו נפגעים (לילך שובל)

18:24: במסגרת פעילות משותפת של תחנת חברון וכוח צה"ל מחטמ"ר יהודה, בוצע היום חיפוש לאיתור אמצעי לחימה המוחזקים שלא כחוק בעיר דאהרייה שבנפת חברון.

במהלך החיפושים איתרו הכוחות בבית בעיר 3 נשקים, רובה ציד, אקדח ונשק מאולתר. כמו כן אותר ציוד צבאי רב. חשוד פלסטיני תושב המקום, נעצר להמשך חקירה בתחנת חברון. (חנן גרינווד)

., צילום: .

17:50: אזעקות בע'ג'ר

17:40: חוסלה שדרת הפיקוד של גדוד ׳תל סולטאן׳: כוחות אוגדה 162 ושב"כ חיסלו את מפקד הגדוד ושלושה מפקדי פלוגות (לילך שובל)

עץ החיסולים בתל סולטן, צילום: דובר צה"ל

17:37: חיזבאללה מציג את קברו והישגיו של אבו שוכר, רמטכ"ל ארגון הטרור שחוסל בסוף חודש יולי

חיזבאללה מציג סרטון את השיגיו של אבו שוכר במהלך השנים

17:19: דובר צה"ל ימסור הערב הצהרה בה יפרסם את סרטון המנהרה שבה הוחזקו 6 החטופים.

17:00: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחבים סאסא ומירון בשעה 16:29, זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר המרחב, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים.

בהמשך לההתרעות שהופעלו במרחב הגליל המערבי בשעה 16:21, זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, אין נפגעים. (עידן אבני)

16:52: דיווח ערבי: אחמד מג'ז'ובה חוסל במהלך פעילות כוחות צה"ל בטול כרם היום

אחמד מג'ז'ובה חוסל במהלך פעילות כוחות צה"ל בטול כרם היום, צילום: ללא קרדיט

16:38: כעשרים שיגורים זוהו לאזור מירון (עידן אבני)

מטח כבד לאזור מירון

16:30: דיווח ראשוני: תקיפה של חיל האוויר לעבר יעד בכפר ראשף שבדרום לבנון 16 ק״מ מהגבול (מישל מכול)

16:22: אזעקות ביישובי הגליל המערבי: נווה זיו, גורן, עבדון, מנות, אילון יערה ועוד

16:08: שר הביטחון גלנט ללוחמים בגבול לבנון: "מעבירים את מרכז הכובד צפונה, לא רק מדברים - תהיו ערוכים".

ביקור שר הביטחון גלנט בצפון//אריאל חרמוני

15:35: מזכיר המדינה בלינקן אמר כי הפסקת אש בעזה היא "בבירור האינטרס של ישראל". הוא סיפר כי "יותר מ-90% מהנושאים סוכמו, והפערים ניתנים לפתרון". עוד העביר ביקורת על הרג האזרחית האמריקנית בכפר ביתא: "תקרית לא מוצדקת, הכוחות צריכים לבצע שינויים מהותיים באופן ההתנהלות".

15:25: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן הודיע כי ארה"ב תטיל סנקציות חדשות על איראן משום שהעבירה משלוחים של טילים בליסטיים לרוסיה. לדברי בלינקן התפתחות זו מאיימת על ביטחון אירופה.

15:18: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ואוגדה 252, מחבלים שפעלו במתחמי פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס שהוקמו במבנה ששימש בעבר כמסגד ״אלפארוק״ ובסמוך לו במרחב אל בוריג׳.

מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל.

14:40: דובר צה"ל פרסם את התחקיר הראשוני על האירוע שבו נהרגה האזרחית האמריקנית, איסנור אזגי איגי, בצומת ביתא בשומרון.

אייזנור אזגי, צילום: רשתות חברתיות

לפי הודעת צה"ל, מהממצאים עולה כי בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל, שכוון לעבר מסית מרכזי. האירוע התרחש במהלך התקהלות אלימה של עשרות פלשתינים, שהבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות בצומת ביתא. בעקבות המקרה נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. ישראל העבירה את בקשתה לבצע נתיחה של הגופה.

14:21: צה"ל חיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את המחבל, מחמד קאסם אלשאער, ששימש כמפקד ביחידת רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה. קאסם אלשאער קידם מתווי טרור רבים כנגד מדינת ישראל. 

דובר צה"ל

המפקד בכוח רדואן שחוסל, מוחמד אלשאער, צילום: רשתות ערביות

14:12: דובר צה"ל: "כוחות נרחבים של צה״ל, שב״כ ומג״ב פועלים כעת בטולכרם נגד תשתיות טרור, כחלק מהמבצע בצפון השומרון".

תיעוד: פיצוץ המטען בטולכרם | רשתות ערביות

13:51: תקיפה ישראלית נוספת. הפעם בבינת ג'ביל.

תקיפה ישראלית בבית ג'ביל בלבנון, צילום: רשתות ערביות

13:38: "אל מיאדין" מדווחים על כמה אזרחים שנפצעו בתקיפה בנבטיה שבדרום לבנון.

תקיפת בית בלבנון | ללא קרדיט

11:17: דיווחים בלבנון על רכב שהותקף בבקעה המערבית, ליד הכפר צבע'ין באזור אלבקאע.

דיווחים על תקיפת רכב בבקעת לבנון | רשתות ערביות

6:43: במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב, אל-חיאם וא-נקורה שבדרום לבנון. בנוסף, צה״ל תקף באמצעות ירי מרגמות במרחב א-נקורה שבדרום לבנון.

02:59: לפי כלי תקשורת שבשליטת חמאס, מניין ההרוגים בתקיפת צה"ל במרחב ההומניטרי בחאן יונס עלה ל-40 בני אדם. גם לפי ההגנה האזרחית בעזה, גוף הנשלט על ידי חמאס, מניין ההרוגים בתקיפת צה"ל במרחב ההומניטרי עלה ל-40 בני אדם, ו-60 נוספים נפצעו.

תיעוד מזירת ההפצצה במרחב ההומניטרי בחאן יונס // רשתות ערביות

02:24: על פי דיווחים מהרצועה: התקיפה על חאן יונס הלילה דמתה בסגנון התקיפה בה חוסל מוחמד דף. טילים כבדי משקל חודרי בונקרים על מספר אוהלים באזור העקורים, שהשאירו מכתשים בעומק של עשרה מטרים.

חיפושים אחר הרוגים ונעדרים באל מוואסי ממערב לחאן יונס // רשתות ערביות

01:57: לפי דיווחים פלשתיניים: 70 חוסלו בתקיפה. 150 פצועים במקום.

01:29: דובר צה"ל מעדכן: "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, בהכוונת שב״כ, אמ"ן ופיקוד הדרום, מחבלים מרכזיים של ארגון הטרור חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוסווה במרחב ההומניטרי בחאן יונס". המחבלים קידמו והוציאו לפועל מתווי טרור לעבר כוחות צה״ל ואזרחי מדינת ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף".

דיווחים פלשתיניים על הרוגים ופצועים בתקיפה על אוהלי עקורים בחאן יונס // רשתות ערביות

01:07: דיווחים ערביים על תקיפות לעבר חיאם ירון ועיתא אל שעאב בדרום לבנון.

00:48: ראש סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלשתינים (אונר"א), פיליפ לזריני, הודיע כי עובדי הסוכנות שעוכבו על ידי צה"ל בצפון הרצועה שוחררו. לדבריו, צה"ל עיכב את העובדים במשך יותר משמונה שעות, ורכביהם המשוריינים "ניזוקו קשות על ידי דחפורים". לזריני הוסיף כי הצוותים וכלי הרכב שבו לבסיס של האו"ם. לידיעה המלאה (אריאל כהנא)

מנכ"ל אונר"א פיליפ לזריאני, צילום: רויטרס

00:26: הפלשתינים מדווחים על מספר רב של פצועים ומחוסלים כתוצאה מהפצצה של אוהלי עקורים ממערב לחאן יונס. במקביל, תקיפה מאסיבית במואסי בנפת חאן יונס. מדווחים על בורות עמוקים שנוצרו כתוצאה מהפצצה.

00:02:  מתאם השבויים והנעדרים תא״ל (במיל.) גל הירש קיים היום בוושינגטון פגישת עבודה עם מקבילו האמריקני, השליח הנשיאותי המיוחד לענייני בני ערובה, רוג׳ר קרסטנס. בפגישה דנו השניים בתמונת המצב של המו״מ מול חמאס ובנושאי עבודה משותפים שעל הפרק. (שירית אביטן כהן)

מתאם השבויים והנעדרים גל הירש נפגש עם עמיתו האמריקני, צילום: ללא

23:20: דובר צה"ל מסר: "לפני זמן קצר, במהלך פעילות מבצעית במרחב גבול מצרים זיהה כוח צה"ל כלי רכב שהאיץ לעברו, הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר החשודים ומבצעים סריקות במרחב".

23:10: אזעקות צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר