ישראל פתחה במתקפת מנע בלבנון: מטחים כבדים לצפון - 200 שיגורים זוהו עד כה; ההנחיות בעורף עודכנו

פיקוד העורף הגביל התקהלות מצפונה לגוש דן • דיווח בארה"ב: ישראל השמידה משגרים בלבנון שכוונו לירי לתל אביב • אזעקות בעכו ובנהריה, נפילות בגליל העליון

דובר צה"ל: "זיהינו היערכות מיידית של חיזבאללה" // דובר צה"ל

צה"ל הודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי זוהתה היערכות של חיזבאללה לשגר טילים ורקטות לעבר ישראל, כ-200 טילים שוגרו עד כה לאזור הצפון. חיזבאללה הודיע באופן רשמי: "החלה התגובה לחיסול פואד שכר, הושלם החלק הראשון - שיגרנו יותר מ-320 טילים לעבר ישראל".

יירוטים מעל צפת, צילום: חני אסולין

על פי דיווח בניו יורק טיימס, מתקפת המנע של ישראל פגעה במשגרי טילים שכוונו לירות בשעה 5:00 בבוקר לעבר תל אביב.

בעקבות ההסלמה מכיוון בלבנון וההתערות, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס את הקבינט הביטחוני ב-7:00. בינתיים, כתגובת מנע, צה"ל תוקף בלבנון באופן יזום להסרת האיום.

עד כה, אזעקות נרשמו באזורים נרחבים בצפון, בין היתר בנהריה, בעכו ובעין המפרץ. בהנחיות פיקוד העורף החדשות - הוגבלה התקהלות במרחב הציבורי של יותר מ-30 איש מצפונה לגוש דן.

נפילה בעכו, צילום: ללא

במערכת הביטחונית הבינו שייתכן ומדובר בתגובה של חיזבאללה ואיראן לחיסול איסמעיל הנייה בטהרן ושל בכיר חיזבאללה פואד שכר בביירות. ההבנה היא שיהיו שיגורים, רקטות, כטב"מים וייתכן שאף טילים.

ההיערכות גם בארה"ב

מצידה של ארה"ב, דובר המועצה לביטחון לאומי הודיע כי הנשיא ביידן "עוקב בדריכות אחר האירועים בישראל ולבנון והנחה את גורמי הביטחון להיו תבקשר עם שותפיהם בישראל". ,נמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה ונמשיך לתור ליציבות אזורית", נכתב בהודעה.

נפילה ישירה על בעכו, צילום: ללא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר