הותר לפרסום: סמ"ר יאיר אביטן ורס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים נפלו בצפון רצועת עזה

הלוחמים נפלו לאחר קרב פנים מול פנים עם מחבלים בחלקה הצפוני של רצועת עזה • הלווייתו של סמ"ר יאיר אביטן צפויה להתקיים הלילה • שני קציני חי"ר נפצעו באורח קשה בהיתקלויות ברצועה ופונו לקבלת טיפול רפואי

סמ״ר יאיר אביטן ורס״ל (במיל׳) יקיר שמואל טייטלבוים נפלו בצפון רצועת עזה. צילום: ללא

סמל ראשון יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, לחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים ונפל בצפון רצועת עזה. הוא הותיר אחריו זוג הורים, עינת ומימון, ושלושה אחים צעירים ממנו. סמ"ר אביטן גדל והתחנך ברעננה, היה בוגר התיכון המדעי-טכנולוגי אמי"ת כפר בתיה בעיר. מסע הלוויתו צפוי לצאת הלילה (שבת) מביתו ברעננה ב-23:30, והוא צפוי להיטמן בבית העלמין הצבאי בעיר.

באותה התקרית בצפון רצועת עזה, נפל גם רס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים, בן 21 ממעלה אדומים, במסגרת היתקלות עם מחבלים. רס"ל (במיל') טייטלבוים לחפ בגדוד 77, בעוצבת "סער מגולן" של חטיבה 7. 

פעילות הכוחות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

שירית אביטן כהן, הכתבת המדינית של "ישראל היום", ספדה לאחיינה סמ"ר יאיר: "האחיין שלי המתוק נפל בעזה ביום שישי. יאיר שלנו, בכלל לא היית צריך להיות בעזה והתעקשת, כ"כ התעקשת, להשתתף במלחמה הצודקת למען העם הזה. כמה דאגנו לך בכל פעם שהיית שם. סבא וסבתא הדליקו בשבילך מגשים של נרות. תפילות לכל הצדיקים רק שתצאו בשלום, והפעם לא חזרת. אין מילים שינחמו את חסרונך".

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, כתב לזכר סמ"ר אביטן: "הלב נשבר עם היוודע דבר נפילתו בקרב של סמ"ר יאיר אביטן ז"ל, בן העיר, מלח הארץ, שחרף את נפשו בהגנה על ביטחון המדינה. קהילת רעננה כואבת את כאבה של משפחת אביטן, מחבקת אותה ועוטפת אותה בשעתה הקשה".

דניאל בארי, מנהל תיכון "אמית איתן" במעלה אדומים, מספר כי "קהילת אמית איתן כולה אבלה על נפילתו של הבוגר יקיר טייטלבוים, תלמיד עוצמתי וצנוע שהיה אהוב על חבריו ועל מוריו. יקיר בחר ללמוד במכינה קדם צבאית כדי להכין עצמו לשירות משמעותי כלוחם, לתרום ולהגן על המדינה. לאסוננו הוא נפל על משמרתו. אנו מבקשים לחבק את משפחתו ואת חבריו הרבים באסונם הנורא. אנו עדיין מבכים את נפילתו לפני שבועיים של המחנך האהוב הרב אילון ויס הי"ד ובמוצאי שבת ספגנו מכה נוספת כשנתבשרנו על נפילתו של יקיר". איתן צארום, שהיה מחנכו של יקיר, אמר  "הוא היה תלמיד מצטיין שאהב ללמוד ולהעמיק. נער שלא עשה הנחות לעצמו. האבידה גדולה והשבר בלתי נתפס".

הספדו של רס"ל (במיל') יקיר על מורו שנפל בלחימה ברצועת עזה, צילום: צילום מסך מתוך רשתת חברתיות

יקיר היה תלמידו של אילון וייס ז"ל, שנפל ברצועה לפני שבועיים, וכתב כך לזכרו בשבוע שעבר: "נשבר הלב.
אילון וויס, המורה אילון. מחנך דגול שיצא לי להכיר- כל כך נעים ונכון לתלמידיו ולסובבים אותו. כמה אהבתי לעשות איתך צחוקים בבית ספר, בטיולים, אחרי השיעורים, לנסות לעצבן אותך כמה שאפשר. מורה אהוב על כולם ללא יוצא מן הכלל, אני בטוח שעוד אשמע גם על האבא, סבא ואיש קהילה שהיית. בדיוק השבוע חשבתי עלייך, על כיתה י״א- הלכתי מכות עם מישהו מכיתה מקבילה, כנראה הפעם היחידה בחיים שלי. אני זוכר את השיחה שעשית לי, לא היית מחויב לזה, לא היית המורה האישי שלי ובכלל לא למדת אותי בשום משבצת בשלב הזה. אבל היינו קרובים ואתה איש חינוך אמיתי. הרגעת אותי, הכנסת אותי לפרופורציות, נתת עצות לסיטואציות כאלה. לא חשבתי שכמה ימים אחרי הזיכרון היפה הזה נקבל הודעה כזאת.
ברוך דיין האמת, אדם יקר".

בתוך כך, בתקרית בצפון רצועת עזה נפצעו באורח קשה לוחם מגדוד 13, של חטיבת גולני, לאחר שהיה מעורב בהיתקלות עם מחבלים. קצין לוחם מגדוד רותם, בחטיבת גבעתי, נפצע גם הוא בעקבות טיל נ"ט ששוגר לעברו. הם פונו לקבלת טיפול רפואי, ומשפחותיהם עודכנו. מאז תחילת המלחמה, נפלו 670 לוחמי צה"ל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר